لایحه بودجه شهرداری تقدیم شورا شد
لایحه بودجه شهرداری تقدیم شورا شد
لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جلسه علنی امروز شورا، تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر ضمن تبریک و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

هوشیار با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی بودجه ۱۴۰۳ نسبت به سال جاری گفت: هزینه های جاری در برنامه بودجه سال آینده با افزایش ۲۹ درصدی همراه بوده و تلاش داشته ایم هزینه های جاری به صورت انقباضی کاهش یابد. در این بین اعتبار بودجه عمرانی سال ۱۴۰۳ نیز ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه و بودجه سال آینده تلاش داشته ایم بخش عمده ای از آن به مناطق محروم و کم برخوردار اختصاص یابد.

شهردار تبریز از افزایش ۳۶ درصدی بودجه سازمان های شهرداری برای سال آینده خبر داد و گفت: منابع درآمدی مناطق مشخص بوده و بودجه مناطق بر اساس پیشنهاد شهرداران مناطق صورت گرفته است.

هوشیار با تاکید بر اینکه افزایش بودجه مبتنی بر واقعیت‌ها صورت گرفته است، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۳ میزان ۴۰۰ میلیارد تومان وام برای حمل و نقل ریلی و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است.

وی از کاهش چشمگیر هزینه های جاری شهرداری مرکز برای نخستین بار خبر داد و تصریح کرد: بودجه جاری مناطق و سازمان‌ها ۲۹ درصد افزایش دارد و همچنین در حوزه عمرانی در مجموع شاهد افزایش ۵۴ درصدی خواهیم بود.

شهردار تبریز از تعریف ۹۳۰ پروژه مختلف برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تلاش داریم با پیش بینی های انجام شده و با توجه به تحقق ۸۵ درصدی بودجه در ۹ ماه سال جاری و با همکاری و مشارکت شهروندان توسعه شهر را شتاب بخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جزئیات بودجه سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: افزایش ۵۳ درصدی در تملک ها، افزایش بودجه ۱۱۲ درصدی بودجه زیباسازی، انجام خدمات محله ای با تاکید بر ناحیه محوری ۱۷۴ درصد، توجه ویژه به دیون عمرانی با ۱۴۲ درصد، زیرسازی و آسفالت اساسی ۱۰۰ درصد، ۱۷۸ درصد خرید تجهیزات زباله، ۱۷۰ درصد خرید تجهیزات آتش نشانی و ۳۴۰ درصد تجهیزات ورزشی در بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال جاری افزایش یافته است.

هوشیار در پایان یادآور شد: هر اتفاقی در عمران و آبادی تبریز با هماهنگی شورای اسلامی شهر انجام می گیرد.