فریز تخمک با یک روش جدید برای اولین بار در تبریز
فریز تخمک با یک روش جدید برای اولین بار در تبریز
یک فلوشیپ نازایی از اجرای روش جدیدی برای فریز تخمک برای دختران مجرد خبر داد.

به گزارش شمس، خدیجه پویا در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره موضوع فریز تخمک دختران و بانوان اظهار داشت: با افزایش سن دختران ذخیره تخمدان کاهش پیدا می‌کند، همچنین با پیشرفت علم سرطان‌ها در سنین جوانی زودتر تشخیص  داده می‌شوند و با توجه به اینکه بانوان جوانی که مبتلا به سرطان هستند طی رادیوتراپی و شیمی درمانی آسیب شدید به تخمدان آنها وارد می‌شود، دچار مشکل دربارداری می‌شوند.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر از فریز جنین استفاده می‌شد اما در حال حاضر فریز تخمک قابل انجام است.

فلوشیپ نازایی و آی وی اف تصریح کرد: بارداری با تخمک فریز شده هیچ مشکلی نخواهد داشت و می‌توان تخمک‌ها را سالها نگهداری و بعدا از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به روش‌های کشیدن تخمک گفت: روش استاندار طلایی برای برداشتن تخمک روش واژینال است که برای دختران مجرد ما مشکل‌ساز است به همی دلیل من در دوره‌هایی که در کشور ترکیه دیده‌ام روش بازیافت تخمک از راه شکم با پروب واژینال را استفاده کرده‌ایم.

پویا ادامه داد: از جمله مزایای این روش ایمن بودن، موثر در بازیافت تخمک، حفظ دوشیزگی، حفظ باروری و… می‌باشد که در بانوان مجرد با کاهش ذخیره تخمدان، مبتلا به سرطان و سن باروری بالا مناسب است.

وی با بیان اینکه بهترین سن برای دریافت تخمک زیر ۳۵ سال است، توضیح داد: برای تحریک تخمک گذاری داروهایی داریم که دو هفته مصرف می‌شود و در دو ماه اخیر ۱۱ مورد با این روش فریز تخمک انجام شده است.

این متخصص زنان درباره هزینه‌های فریز تخمک یادآور شد: پروسه تخمک کشی چون در مراکز خصوصی انجام می‌شود هزینه‌ای بین ده تا ۱۲ میلیون تومان به صورت پایه دارد و سالانه هزینه کمی بابت نگهداری پرداخت می‌شود.