فروش ۷۰ میلیاردی فروشگاه‌های اینترنتی در استان/ افتتاح ۳ ناحیه‌ی پستی در تبریز
فروش ۷۰ میلیاردی فروشگاه‌های اینترنتی در استان/ افتتاح ۳ ناحیه‌ی پستی در تبریز
دباغ صادقی پور گفت: سهم فروشگاه‌های اینترنتی استان ددر شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر 70 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش شمس، جواد دباغ صادقی‌پور امروز در نشست با اصحاب رسانه استان در روز جهانی پست، اظهار داشت: مجموع ترافیک وارده استان در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳ میلیون ۵۰۰ مرسوله بوده همچنین ۳ ملیون فقره مرسوله به مقاصد مختلف کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به ارسال و ورود مرسولات از خارج از کشور ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۸۳۱ مرسوله خارجی وارد و ۸۲۸ مرسوله پستی صادر شده است که در غالب موارد مربوط به سوغات و هدایا می‌باشد.

مدیر کل پست استان با اشاره به حوزه تجارت الکترونیک گفت: شرکت ملی پست ایران یکی از ارکان پایه تجارت الکترونیکی کشور است که در همین راستا با ۴۸۷ فروشگاه اینترنتی قرارداد تجارت الکترونیکی منعقد گردید و در حوزه “ای بازار” نیز ۶۱ بازار در حال انجام فعالیت هستند.

مدیر کل پست استان گفت: فروشگاه خرد خانگی را نیز در زیر مجموعه فروشگاه‌های جامع ساماندهی کردیم که در مجموع ۴۲۶ فروشگاه خرد در استان ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۵۰ ترافیک در خریدهای فروشگاه‌های اینترنتی استان ثبت شده است، گفت: مراودات مالی این فروشگاه‌ها در شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بوده است که در طی فروش محصول در استان و خارج از استان توسط این فروشگاه‌ها بدست آمده است.

این مقام مسئول در خصوص گذرنامه‌ها خاطر نشان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۸۷ هزار گذرنامه در سطح استان توزیع شده است که در کنار آن با تدبیر فراجا و تخصیص گذرنامه پنج ساله زیارتی ویژه اربعین حسینی، ۸۷ هزار گذرنامه زیارتی در فاصله اول محرم تا اربعین حسینی توزیع گردید که نسبت به سال گذشته رشد ۳ درصدی داشته است.

دباغ با یاد آوری اینکه یکی از موضوعات طرح شده در فضای مجازی استان مربوط به دپوی لاستیک در اداره پست بود، متذکر شد: لاستیک یکی از اقلامی بود که سال گذشته به صورت یارانه ای در کشور از طریق دو شرکت تولید کننده خودروی ایرانی عرضه گردید و طی قراردادی که شرکت ملی پست با دو کارخانه بارز و کویر داشت، توزیع این لاستیک‌ها به شرکت پست محول گردید.

وی ادامه داد: در قرارداد نخست که با لاستیک بارز داشتیم تحویل توسط شرکت ملی پست در درب خانه خریداران انجام می‌شد که پس از شهریور ماه این قرارداد به بهانه‌ی گرانی ملغی گردید، پس اگر امروز خریداری لاستیک یارانه‌ای را از طریق درگاه مربوطه خریداری کند و در درب خانه تحویل نگیرد به خاطر تغییر نوع قرارداد شرکت ملی پست با شرکت مربوطه است.

مدیر کل پست استان اذعان کرد: در قرارداد دوم با کویر تایر نیز به این صورت بود که لاستیک‌های ثبت نامی از مبدا بارگیری می‌شد و در مجموعه پست تبریز به مدت ۴۸ الی ۷۲ ساعت دپو می‌گردید تا اطلاعات مربوط به هر تایر که از مبدا ارسال می‌شود تطبیق داده شده و سپس به دفاتر پستی جهت دریافت خریدار، ارسال شود.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد لاستیک‌های توزیع شده، متذکر شد: در این طرح بیش از ۳۷ هزار حلقه لاستیک در درب منازل و ۵۱ هزار حلقه لاستیک در دفاتر پستی توزیع گردید.

وی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص عملکرد پست هنگام تحویل مرسوله متذکر شد: بجز شرکت ملی پست چندین شرکت خصوصی پستی نیز وجود دارد که همگی از عنوان پست بهره می‌برند و ممکن است خطای دیگر مجموعه‌ها نیز به نام پست تمام شود.

دباغ با بیان اینکه در راستای ارزیابی عملکرد کارکنان پست طرحی با عنوان پی اف پی راه اندازی شده است، متذکر شد: در طی این طرح پرداخت‌ها مبتنی بر عملکرد لحاظ شده است و به این صورت است که با در نظر گرفت فاکتورهایی مثل توزیع موفق، توزیع به موقع… حقوق و مزایا پرداخت می‌شود.

مدیر کل پست استان متذکر شد: در سال ۱۳۹۵ این مجموعه ۶۸۰ نفر نیروی کاری در بخش‌های مختلف داشت که هم اکنون این عدد به ۴۴۲ نفر رسیده است و متوسط هر نامه‌رسان بین ۸۰ الی ۱۰۰ نامه را باید در طول روز توزیع کند در حالی که همین همکار در سال ۹۵ بین ۴۰ الی ۵۰ نامه و بسته پستی توزیع می‌کرده است.

دباغ با بیان اینکه نسبت به شرکت ملی پست نگاه حاکمیتی وجود دارد ولی بدون دریافت ریالی از ردیف بودجه دولت هستیم، گفت: از سوی دیگر ما موظف هستیم به تعرفه‌ای که دولت تعیین میکند پایبند باشیم این درحالی است که بهای تمام شده کالا با توجه به سربار مجموعه و جامعه آماری همخوانی ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حدود ۱۲۰ الی ۱۳۰ نامه‌رسان در حال فعالیت هستند، یادآور شد: رنج حقوق کارکنان پست بسیار پایین است با این حال بدنه پست استان با همت کافی نسبت به توزیع به موقع مرسوله‌های پستی اقدام می‌کنند.

مدیر کل پست استان بیان داشت: با لحاظ تمام این موارد و با معیار ۴ شاخص اساسی در شکایات کاهش ۳.۷ درصدی نسبت به سال قبل داشته‌ایم و در این موارد نیز ۷۸ درصد مربوط به شاخص دیر رسیدن مرسوله است که در بررسی‌های بیشتر به این رسیدیم که این تاخیر نیز مربوط به هاب پستی منطقه است و نه اداره پست استان.

دباغ با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۲ هیچ طرح عمرانی در استان افتتاح نشده است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و تخصیص بودجه ۱۶ طرح عمرانی در استان در قالب تعمیرات و زیرساختی بالغ بر ۵ میلیارد تومن در چهارماهه نخست سال انجام گردیده است.

وی با تاکید بر اینکه کلانشهر تبریز تنها با ۴ ناحیه پستی اداره می‌شد، بیان داشت: هرچه ناحیه پستی بیشتری داشته باشیم دسترسی مردم به پست و بالعکس دسترسی نامه‌رسان به مردم بسیار تسهیل خواهد شد.

دباغ افزود: در همین راستا تلاش برای افتتاح نواحی پستی جدید در تبریز انجام شد و در فاز اول دو ناحیه‌ی پستی بزرگ “شهید فیروز وکیلی” شهرک باغمیشه و “حضرت ولیعصر” منطقه ولیعصر انجام خواهد شد و یک ناحیه پستی دیگر نیز در نیمه دوم سال جاری در خیابان سرباز شهید و بازارچه سیلاب آغاز به کار خواهد کرد.

وی افتتاح سوم را مربوط به شهر جدید سهند دانست و افزود: پیش از این مردم ساکن این منطقه برای انجام مبادلات پستی خود مجبور به حضور در ناحیه مرکزی اسکو بودند که پس از این می‌توانند تبادلات پستی خود را از ناحیه پستی “حاج قاسم سلیمانی” سهند انجام دهند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهر جدید سهند با جمعتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر است که روزانه بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ مرسوله در آن توزیع می‌گردد و ضرورت راه اندازی این ناحیه پستی برای سهولت دسترسی مردم به خدمات پست ضروری بود.

دباغ یادآور شد: شرکت عمران و توسعه سهند موظف به واگذاری زمین به ادارات و موسسات در شهر جدید سهند است که زمین واگذار شده به پست به دلیل عدم شروع فعالیت های عمرانی از سال ۹۲، از این شرکت خلع ید شده بود که با پیگیری‌های انجام شده آن قطعه زمین به شرکت ملی پست بازگشت داده شده و در روزهای آتی کلنگ احداث ساختمان پستی سهند به زمین زده خواهد شد.

وی رونمایی از ناوگان حمل و نقل پستی سبک و سنگین در استان را از دیگر برنامه‌های این مجموعه دانست و افزود: موفق به افزودن ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت و ۴ دستگاه خودروی سنگین به ناوگان لجستیک پستی استان شده ایم.

مدیر کل استان با تاکید بر اینکه روزانه ۱۶ هزار خدمات توسط این شرکت در سطح شهر تبریز ارائه می‌شود، بیان کرد: در بین ۵۸ دستگاه خدمات رسان استان شرکت ملی پست استان موفق به اخذ رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی در کسب رضایتمندی مردم گردید.