غیرقانونی بودن خرید و فروش خودروهای گذر موقت و پلمب ۲۵۹ مشاور املاک در آذربایجان‌شرقی
غیرقانونی بودن خرید و فروش خودروهای گذر موقت و پلمب ۲۵۹ مشاور املاک در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌شرقی به خرید و فروش خودروهای گذر موقت اشاره کرد و گفت: واگذاری هرگونه خودرو گذرموقت به غیر دیگری مجازات دارد؛ همچنین تردد خودروهای ارس پلاک در جاهای دیگر که در محدوده تعیین شده نیست هم قاچاق تلقی می‌شوند.

به گزارش شمس، صمد حضرتی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در سالروز تاسیس تعزیرات حکومتی قرار داریم؛ توفیق خدمتگزاری در نظام مقدس اسلامی یک نعمت بزرگ است و شکرانه این نعمت خدمت خالصانه و کسب رضایت مردم است.

وی ادامه داد: قانون‌گرایی و امنیت که نتیجه آن تامین رفاه اجتماعی دو روی سکه است؛ تمام مسوولان و شهروندان در تامین امنیت نقش بزرگی دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه تعزیرات حکومتی شبه قضایی و زیر نظر دادگستری است، افزود: این نهاد در بخش کالا و خدمات (گرانفروشی و کم‌فزوشی و عرضه توزیع خارج از شبکه)، بهداشت و درمان، قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: قلمرو صلاحیت رسیدگی تعزیرات حکومتی با وجود کمبود کادر بسیار گسترده است از طرفی بعد از ۲۹ سال از تاسیس این نهاد می‌گذارد، برخی مردم و مسوولان از صلاحیت این نهاد اطلاع ندارند و این موجبات تضییع حقوق صنفی می‌شود از این‌رو ارتقای آگاهی می‌تواند در کاهش تخلفات داشته باشد.

حضرتی به رویکرد تعزیرات حکومتی در دو بخش در پیش‌گیری، اقدام با موقع اشاره کرد و گفت: این موضوع موجب سلامت اقتصادی می‌شود و قطعا با همدلی به این امر می‌توان رسید.

فعالیت شعبات تعزیرات حکومتی در ۶ شهرستان 

وی ابراز کرد: برای تسهیل خدمات‌دهی در ۶ شهرستان استان تعزیرات حکومتی ایجاد کردیم که قبلا اداره تعزیرات نداشتند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: تلاش داریم در شهرستان‌های ورزقان و آذرشهر و اسکو هم اداره تعزیرات راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه تعزیرات حکومتی در حلقه آخر مبارزه با فساد قرار دارد؛ افزود: این نهاد در کنار دستگاه‌های مرتبط در مبارزه با هر نوع تخلف کالایی قرار دارد.

حضرتی ادامه داد: تعزیرات حکومتی بر اساس قوانین و مقررات خود اقدام می‌کند و تاکنون با نظارت مستقیم در حال حاضر ۲۵ طرح مشترک اجرا کرده است که از آن می‌توان به طرح نظارتی اربعین، خرید در نانوایی، مبارزه با احتکار، لاستیک خودرو، کم‌فروشی، گرانفروشی و غیره اشاره کرد.

وی یادآور شد: یک هزار و ۸۳۹ اکیپ بازرسی ۴ هزار بازرسی انجام داده‌اند که برای بیش از یک هزار مورد  پرونده ایجاد شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: میزان نظارت‌ها ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

صدور رای برای ۶ هزار و ۷۴۶ پرونده تعزیراتی و جریمه ۱۵۶۷ میلیارد ریال

وی به عملکرد تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده ۶ هزار و ۸۴۴  پرونده با محکومیت ۱۵۶۷ میلیارد ریال امسال در بخش کالا داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشنه  ث ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: منظور از کاهش یعنی رویکرد تعزیزات حکومتی رویکرد پیشگیری و حمایت است و ما در تلاش هستیم ابتدا اطلاع رسانی ایجاد شود و بحث پیشگیری انجام گیرد و  به هیچ وجه مبارزه کارساز نیست و باید فرهنگسازی لازم مورد نظر قرار گیرد.

حضرتی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند سامانه‌های ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و  سامانه ۱۲۴ سازمان صمت می‌توان شکایت خود را اعلام کنند و این طرح شکایت به هیچ وجه هزینه‌ای نخواهد داشت.

وی گفت: سه عامل اساسی یعنی مردم آگاه و کاسب عادل و ناظر صادق می‌تواند کاهش تخلفات را در برداشته باشد.

حضرتی بیان کرد: هیچ صنفی حق افزایش قیمت‌ها را ندارد مگر اینکه احساس کند قیمت تمام شده افزایش یافته است آن هم باید به مراجع قانونی اطلاع دهد.

وی افزود: اگر اطلاعاتی در خصوص افزایش قیمت به صورت سرخود بگیریم قطعا برخورد جدی خواهیم داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی به خرید و فروش خودروهای گذر موقت اشاره کرد و گفت: واگذاری هرگونه خودرو گذرموقت به غیر دیگری مجازات دارد؛ همچنین تردد خودروهای ارس پلاک در جاهای دیگر که در محدوده تعیین شده نیست هم قاچاق تلقی می‌شوند.

پلمب ۲۵۹ مشاور املاک در آذربایجان شرقی

وی به ساماندهی املاک غیرمجاز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۵۹ مشاور املاک پلمب شدند که باعث افزایش قیمت اجاره بها شده بودند و خودشان هم غیرمجاز فعالیت می‌کردند.

پایان پیام/