عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز به ۶.۹ سال کاهش یافت
عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز به ۶.۹ سال کاهش یافت
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: با اجرای طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و خرید اتوبوس‌های جدید، عمر مفید این ناوگان از سیزده سال و ۲ ماه در سال‌های گذشته به ۶ سال و ۹ ماه در سال جاری کاهش یافت.

به گزارش شمس، «پرویز عباس نژاد» با بیان اینکه اکنون عمر مفید ناوگان اتوبوسرانی تبریز مطابق با استاندارد جهانی است، اظهار کرد: با خرید و اضافه شدن اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی تبریز و ادامه بازسازی اتوبوس های متوقف شده در توقفگاه های شهرداری تا پایان سال، عمر مفید این ناوگان به ۲ تا سه سال می رسد.

وی اظهار کرد: در زمان کنونی روزانه ۴۵۰ تا ۴۶۰ دستگاه اتوبوس این شرکت و بخش خصوصی در خطوط اتوبوسرانی تبریز و حومه در حال خدمات رسانی به شهروندان و جابجایی مسافران درون شهری هستند و متغیر بودن تعداد اتوبوس های فعال در این خطوط نیز ناشی از احتمال بروز اتفاق یا خرابی برخی از اتوبوس ها و خارج شدن از خطوط خدمت رسانی است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با بیان اینکه ۶۸ خط اتوبوسرانی در تبریز وجود دارد، گفت: در سال های گذشته ۲ خط از این تعداد در اختیار شرکت واحد و بقیه در اختیار بخش خصوصی بود که امسال به علت فرسودگی و عمر بالای تعدادی از اتوبوس های بخش خصوصی، این اتوبوس ها از ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر خارج و دستگاه های جدید این شرکت وارد این خطوط شدند.

عباس نژاد، با اشاره به اینکه اکنون ۲۵ خط در اختیار شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه قرار دارد، ادامه داد: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه، این شرکت با صندوق کارآفرین امید تفاهم نامه ای برای اعطای تسهیلات برای بازسازی اتوبوس های متوقف شده در توقفگاه های شهرداری امضا کرد.

وی یادآور شد: با تخصیص اعتبار لازم از سوی این صندوق، از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ دستگاه اتوبوس که برخی از آن ها حدود پنج سال در توقفگاه ها بدون استفاده و راکد مانده بودند با نظارت دستگاه های ذیربط و پس از بازسازی و اورهال شدن در حد نو، دوباره به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه شدند و روند بازسازی این اتوبوس ها همچنان ادامه دارد.

۱۲۸ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی تبریز شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به توجه ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر به بخش حمل و نقل عمومی، گفت: در سایه این توجهات امسال بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه برای شرکت واحد اتوبوسرانی و حومه اختصاص یافته است.

عباس نژاد، با تاکید بر اینکه عمده این اعتبارات برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه اختصاص یافته است، افزود: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه امسال ۱۲۸ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و وارد این ناوگان شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این اتوبوس ها در خطوط دارای کمبود اتوبوس در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند، اظهار کرد: حواله خرید هشت دستگاه اتوبوس جدید نیز در اختیار این شرکت بوده و مراحل اداری تحویل آنها در تهران در حال انجام است و در آینده نزدیک آن ها نیز به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر اضافه می شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: مجوز خرید ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز از مراجع ذیربط از جمله هیات مدیره، کمیته فنی و بازرگانی، فرمانداری و شهرداری اخذ شده و مراحل عقدقرارداد خرید این دستگاه ها در حال انجام است و تا پایان سال این اتوبوس ها نیز به ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه اضافه خواهند شد.

عباس نژاد ادامه داد: اتوبوس های جدید دارای استاندارد جهانی یورو ۵ بوده و در کاهش آلودگی این شهر نقش بسزایی ایفا خواهند کرد.

۵۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز می شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: با یک شرکت خصوصی نیز برای تحویل ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی برای بکارگیری در خطوط اتوبوسرانی این شهر مذاکرات و توافقات لازم انجام شده است.

عباس نژاد، افزود: این اتوبوس ها از ظرفیت بالایی در جابجایی مسافران برخوردار هستند و پس از بازدید میدانی و تائید نهایی از سوی کارشناسان و مسوولان فنی، خریداری و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز می شوند.

وی یادآور شد: در این زمینه زیرساخت های لازم از سوی این شرکت در سطح شهر انجام و ۲ دستگاه پست برق ایجاد شده و دستگاه های شارژر در مسیر بکارگیری این اتوبوس ها نصب شده است.

تقویت مسیرهای تندرو اتوبوس تبریز ( بی آر تی) با خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: مسیرهای تندرو خط یک و ۲ اتوبوس تبریز (بی آر تی) نیز با خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری ۲ کابین با ظرفیت ۱۸۰ مسافر تقویت می شود.

عباس نژاد، ادامه داد: کمیته فنی این شرکت از این اتوبوس ها در کرمان تست میدانی انجام داده و این تست را با تکمیل ظرفیت ۱۸۰ نفری اتوبوس ها در تهران به مدت یک هفته ادامه می دهند که در صورت تایید، این اتوبوس ها نیز در سال جاری وارد ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه خواهند شد.

وی با بیان اینکه عمر مفید تعدادی از اتوبوس های بی آر تی خط یک تمام شده و قابل بازسازی نیستند، اظهار کرد: اتوبوس های جدید بر اساس تقاضای سفر در خطوط یک و ۲ بی آر تی تبریز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به اینکه هم اکنون زمان انتظار در مسیرهای تندرو اتوبوس تبریز(بی آر تی) به کمتر از ۲ دقیقه رسیده است، گفت: در برخی مواقع با افزایش تقاضای سفر و در راستای کاهش زمان سفر در خط ویژه اتوبوسرانی تبریز، اتوبوس به این ناوگان اضافه می شود که از جمله ۱۲ دستگاه اتوبوس جدید در مسیر میدان جانباز(دانشگاه) تا باغ گلستان اضافه شده است .

عباس نژاد، افزود: در وضعیت عادی و شرایط معمولی حدود ۶۰ تا ۶۵ دستگاه اتوبوس در مسیرهای تندرو اتوبوس تبریز، مسافران درون شهری را جابجا می کنند که با افزایش تقاضای سفر این تعداد به ۷۸ تا ۸۰ دستگاه اتوبوس نیز می رسد.

وی از شهروندان و رانندگان وسایط نقلیه شخصی اعم از خودروهای سواری، موتورسیکلت و دوچرخه خواست برای تسریع در خدمات رسانی اتوبوس های خط ویژه بی آر تی به شهروندان و مسافران درون شهری و عدم اخلال در حرکت اتوبوس های این مسیر، وارد مسیرهای تندرو اتوبوس (بی آر تی) نشوند.

انتهای پیام /