عبور قطار میانه-تبریز از ایستگاه وعده‌ها پس از ۲۲ سال
عبور قطار میانه-تبریز از ایستگاه وعده‌ها پس از ۲۲ سال
راه‌آهن میانه- بستان آباد- تبریز سبزترین مسیر ریلی با طولانی‌ترین پل قوسی دو خطه راه‌آهن ایران که در ۲۲ سال گذشته تجربه ۳ رئیس‌ جمهوری و وعده‌های دولت‌های گذشته برای تکمیل آن را پشت سر گذاشته، این هفته با حضور رئیس جمهور از ایستگاه های انتظار می گذرد و افتتاح می شود.

به گزارش شمس، احداث راه‌آهن تبریز – بستان‌آباد- میانه از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ و نقل کشور و آذربایجان‌شرقی است که از سال ۱۳۷۹ عملیات احداث آن برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه‌جایی حجم قابل توجهی کالا آغاز شد.

این طرح که در ۲۲ سال گذشته تجربه ۳ رئیس‌ جمهوری و وعده‌های دولت‌های گذشته برای تکمیل آن را پشت سر گذاشته، در سراشیبی رسیدن به خط پایان قرار گرفته و این هفته با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

راه‌آهن دوخطه میانه- بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران- تبریز شروع‌ شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج واقع در مسیر خود به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌شود.

بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز- میانه به‌ عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسری به راه‌آهن شمال‌غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور می‌شود و بدون شک رشد صنعت حمل‌ و نقل ریلی در شرایطی که افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث رشد تورم شده است، می‌تواند باعث حل برخی مشکلات حمل‌ و نقل در این منطقه شود.

با بهره‌برداری از پروژه  راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.

انتهای پیام /