سی وقف جدید در سال ۱۴۰۰ انجام شد/ رونمایی از ضریح جدید امام زاده سید حمزه در تبریز
سی وقف جدید در سال ۱۴۰۰ انجام شد/ رونمایی از ضریح جدید امام زاده سید حمزه در تبریز
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: در سال ۱۴۰۰ سی وقف جدید در استان انجام شده است.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در نشست خبری خود با خبرنگاران، جهت تشریح طرح آرامش بهاری سال ۱۴۰۱ در بقاع متبرکه استان، اظهار داشت: بیش از ده سال است که این برنامه در جوار امامزادگان انجام می شود، این برنامه ها از شب نیمه شعبان تا روز طبیعت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با شب نیمه شعبان کاروانهای شادی با عنوان مسیر انتظار راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در طرح دیگری با عنوان قرار دوازدهم نیز بسته های معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه ضریح جدید امام زاده سید حمزه(ع) و طرح مرمت و باسازی در آستانه نیمه شعبان رونمایی و افتتاح خواهد شد، گفت: برپایی خیمه های معرفت در قالب غرفه های مشاوره، حجاب و عفاف، چندرسانه ای، کودک و نوجوان وعرضه محصولات فر هنگی در بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های ماه مبارک رمضان نیز در روزهای آتی اعلام خواهد شد، بیان داشت:در حوزه بهره وری موقوفات و ایجاد درآمدهای پایدار، مقرر است مجموعه مزار شاه حسین ولی در آینده نزدیک افتتاح شده و این مجموعه به صورت شبانه روزی ارایه خدمات خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه ساخت و ساز اکثریت بقاع امامزادگان در حالت مرمت و ساخت و ساز هستند، در حوزه کشاورزی بیش از ۶۰۰ باغ و بیش از ۲۰۰۰ زمین کشاورزی وجود دارد که به دنبال فعال کردن این ظرفیت در زمینه تولید محصولات کشاورزی هستیم و این مساله آغاز شده است و در این حوزه به دنبال ایجاد زنجیره تولید بسته بندی و نگه داری محصولات هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه صنعت فعال شده ایم، هیچ مشکلی با صنعت نداریم و به دنبال همکاری با اهالی صنعت هستیم، در مسیر تبریز و صوفیان شهرک های صنعتی که وجود دارند در زمین های وقفی هستند و ما همکاری خواهیم داشت تا این شهرک ها فعال باشند.

حسینی اعلام کرد: پیگیر هستیم دانشکده علوم قرآنی تبریز در آینده نزدیک راه اندازی شده و پذیرای دانشجویان باشد.

وی در پایان گفت: در سال ۱۴۰۰ سی وقف جدید انجام شده است.

انتهای پیام/