سیستم محلول پاشی تبریز عاری از مواد میکروبی و فلزات سنگین مضر است
سیستم محلول پاشی تبریز عاری از مواد میکروبی و فلزات سنگین مضر است
مدیر کل استاندارد آذربایجان‌ شرقی گفت: پس از آزمایش های لازم و ارزیابی های صورت گرفته محلول فوق الذکر دارای نقطه انجماد میانگین منفی 18 درجه است.

مصطفی صحرایی در واکنش به کیفیت محلول یخ زدای مورد مصرف توسط شهرداری تبریز اظهار داشت: با توجه به وظایف این سازمان طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و ماده ۱۷ قانون مذکور که شعار آن « سازمان موظف است خدماتی را که از نظر ایمنی، بهداشت و سلامت حائز اهمیت هستند مورد ارزیابی انطباق قرارداده و نتایج را به اطلاع عموم مردم و مراجع ذیربط اعلام نماید» بر همین اساس نسبت به نمونه برداری از محلول‌های مورد استفاده و آزمون آن‌ها طی دو مرحله اقدام نموده است.

وی ادامه داد: پس از آزمایش های لازم و ارزیابی های صورت گرفته محلول فوق الذکر دارای نقطه انجماد میانگین منفی ۱۸ درجه می باشد، محلول یخ زدا عاری از مواد میکروبی مضر برای سلامت می باشد، این محلول عاری از فلزات سنگین مضر برای سلامت می باشد.

وی خاطرنشان کرد: عمده مواد تشکیل دهنده محلول فوق شامل آب، کلسیم، منیزیم و نمک خالص (NaCl) است و سایر مواد معدنی و آلی در حد بسیار اندک در محلول وجود دارد.

صحرایی افزود: با توجه به اینکه استاندارد ملی برای این محلول تدوین نشده است، امکان انطباق محلول فوق با استانداردها مسیر نمی باشد.

وی در پاسخ به سازگار محصول با محیط زیست گفت: اظهار نظر در خصوص میزان سازگاری این محلول با محیط زیست خارج از شرح وظایف این اداره کل می باشد.

 

  • منبع خبر : نصر