سنگفرش صحن جنوبی مقبره الشعرا تا پایان شهریور تکمیل می‌شود
سنگفرش صحن جنوبی مقبره الشعرا تا پایان شهریور تکمیل می‌شود
شهردار تبریز از تکمیل سنگفرش و کفسازی معابر صحن جنوبی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره الشعرا با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تا پایان شهریور ماه جاری خبر داد.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار امروز در بازدید از مقبره الشعرا که در جریان آخرین قرار خدمت از دور چهارم قرارهای خدمت شهرداری در منطقه ۱۰ برگزار شد، اظهار کرد: کفسازی صحن ورودی ضلع جنوبی این مجموعه با چهار هزارو ۵۰۰ متر مربع مساحت با استفاده از سنگ اسپراخون پیگیری و تکمیل می شود.

هوشیار همچنین از بهره برداری آبنما موزیکال مقبره الشعرا تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزود: آبنمای موزیکال مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن در ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در طراحی این آبنما، عنصر رنگ و تطابق آن با خود مجموعه مقبره‌الشعرا مورد توجه قرار گرفته که سنگ سفید نیری با الهام از المان مقبره و سنگ قرمز آذرشهر با الهام از گذشته این مجموعه که آرامستان سرخاب بوده است، به کار گرفته شده است.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به دیگر اقدامات انجام یافته در این محدوده از مقبره الشعرا تصریح کرد: بهسازی و مناسب سازی معابر از طریق اجرا پله و رمپ مناسب برای معلولان، توجه به مبلمان مجموعه با نصب نیمکت های سنگی و چوبی و… از دیگر اقدامات انجام یافته در این پروژه به شمار می رود.

هوشیار از افزایش فضای سبز در صحن جنوبی مقبره الشعرا خبر داد و گفت: در کنار اقدامات عمرانی متعدد همچنین فضای سبز این مجموعه در صحن جنوبی با استفاده از درختان بومی شامل بید مجنون، چنار، نارون و… توسعه می یابد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از صفه شمالی مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا خاطرنشان کرد: ضلع شمالی این مجموعه شهریور سال گذشته با  هشت هزار مترمربع مساحت  و با هزینه ۲۵ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده بود که با بهره برداری از صفه جنوبی و همچنین پارک و سنگفرش محوطه، شاهد استقبال گردشگران از مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرا خواهیم بود.

انتهای پیام/