سفرهای نوروزی در جاده‌ های آذربایجان شرقی با ۶۸۰ تصادف همراه بود
سفرهای نوروزی در جاده‌ های آذربایجان شرقی با ۶۸۰ تصادف همراه بود
رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راه تاکنون، ۶۸۰ مورد تصادف و سانحه رانندگی در جاده‌های استان روی داده است.

به گزارش شمس، سرهنگ «حبیب آبراهه» روز شنبه با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راه از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین امسال ادامه دارد، افزود: از این تعداد سوانح جاده ای، ۱۵۸ مورد تصادف جرحی است.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی در اثر تصادفات جاده ای ۱۳ نفر جان خود را از دست داده اند و ۵۸۵ دستگاه خودرو نیز به علت انجام ۲ تخلف حادثه ساز همزمان شامل سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر مواظبت از کودکان در خودرو و استفاده از کمربند ایمنی و صندولی کودک برای آنان، گفت: در ۲ تصادف جاده ای در این استان به علت نبستن کمربند ایمنی و عدم استفاده از صندلی کودک، ۲ کودک چهار ساله و ۶ ساله در مراغه و شبستر به بیرون از خودرو پرتاب شده و جان خود را از دست دادند.

سرهنگ آبراهه، با بیان اینکه از امروز به علت آغاز موج دوم سفرهای نوروزی، حجم تردد در جاده های استان بیشتر شده است، ادامه داد: در اجرای طرح نوروزی پلیس راه، ۲۲۰ گشت پلیس در جاده های استان حضور دارند که از این تعداد ۶۰ گشت پلیس نامحسوس است.

وی با اشاره به اینکه خستگی و خواب آلودگی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز از عمده دلایل بروز تصادفات جاده ای در این استان است، از شهروندان خواست در صورت خواب آلودگی از ادامه سفر خودداری کرده و پس از استراحت به مسافرت خود ادامه دهند و در طول سفر قوانین رانندگی را رعایت و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

  • منبع خبر : ایرنا