رینوفست؛ اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش‌آموزی/ تحول از مدرسه شروع می‌شود
رینوفست؛ اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش‌آموزی/ تحول از مدرسه شروع می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش آموزی «رینوفست» در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش شمس، مسعود سعادتی ظهر پنج شنبه در نشست خبری اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش آموزی «رینوفست» در تبریز گفت: این فستیوال دانش اموزی همزمان با نمایشگاه رینوتکس در تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰۰ نفر دانش آموز در قالب ۵۰۰ تیم در این فستیوال ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: برگزاری این رویداد مهم زمینه ارتقای فناوری و نواوری بین دانش اموزان را فراهم می‌سازد.

سعادتی با تاکید بر اینکه آموزش مفاهیم در کلاس‌های درس صورت می‌گیرد، افزود: فرصت تعمیق و بسط مباحث علمی و آموزشی در چنین نمایشگاه‌هایی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی در حوزه فناوری پیشتاز است، گفت: فعالیت‌های مهم علمی در ۳۹ پژوهسرای دانش آموزی استان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تحول از درون مدرسه اغاز می‌شود، افزود: برنامه‌های تحولی خوبی در آموزش و پرورش استان داریم. تقویت مدارس در این خصوص یکی از اولویت‌ها است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم حداقل چند نفر از هر مدرسه در فستیوال رینوفست شرکت کنند.

کریملو، رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه فناوری ربع رشیدی رینوتکس نیز در این نشست خبری ابراز داشت: ۱۴ تا ۱۷ آذرماه نمایشگاه رینوتکس به عنوان یک برند ملی در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طی آمارهای سال گذشته، بالای ۴۰ درصد ثبت نام معمولا در بخش دانش آموزی بود، تصمیم بر آن شد برای دانش آموزان بخش جداگانه‌ای در نظر گرفته شود و سالن پروین اعتصامی نیز به طور اختصاصی در اختیار دانش آموزان خواهد بود.

رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه فناوری ربع رشیدی رینوتکس به تفاوت نمایشگاه‌های رینوتکس استان با سایر استان‌ها اشاره کرد و افزود: سعی کرده‌ایم به بهانه‌های مختلف از بازیگران مهم استان در نمایشگاه نیز بهره‌مند شویم.

همچنین در پایان این نشست، تقی‌پور، رییس ستاد اجرایی رینوتکس، با تاکید بر اینکه بدون شک‌ راه برون رفت از مشکلات، توجه به فناوری‌های نو و پیشرفته است و پژوهش‌های سنتی به حد اشباع رسیده‌اند، گفت: باید به فناوری‌های نوین توجه بیشتری داشته باشیم که بهتر آن خواهد بود که این توجه از همان دوران دانش آموزی باشد. در همین راستا، پیشنهاد برگزاری فستیوال داده شد و مسئولیت اجرایی آن به دانشگاه آزاد ایلخچی به دلیل سابقه خوب آن در حوزه فناوری، داده شد و از ۱۵ تیرماه امسال فازهای برنامه‌های اجرایی آن شروع شد.

وی ادامه داد: قصد ما این نیست که این فستیوال فقط در یک دوره برگزار شود، قصد ما این است که استعداد‌های دانش‌آموزان شناسایی و روی آن‌ها سرمایه گذاری کنیم.

رییس ستاد اجرایی رینوتکس با بیان اینکه بیش از ۱۰۵ تیم در بخش دستاوردها و بیش از ۵۰۰ تیم در بخش مسابقات شرکت کرده‌اند، افزود: این فستیوال در چهار بخش مسابقات، نمایشگاه‌های دستاوردهای فناوری، سمینارهای آموزشی، جلسات مینتورینگ برگزار خواهد شد.

وی به توضیح جلسات مینتورینگ پرداخت و گفت: به‌عنوان مثال، دانش‌آموزی طرحی در دست دارد اما نمی‌داند آن طرح را چگونه اجرا نماید که متخصصان لازم در نمایشگاه حضور دارند تا راهنمایی‌های لازم را برای دانش‌آموزان در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام /