راهیابی ۱۳ اثر نمایشی به مرحله نهایی جشنواره نامیرا
راهیابی ۱۳ اثر نمایشی به مرحله نهایی جشنواره نامیرا
دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی حماسه‌های نامیرا از راهیابی ۱۳ اثر نمایشی به مرحله نهایی این جشنواره خبر داد.

به گزارش شمس، میثم حبیبی سه‌شنبه، ۲۸ شهریورماه در نشست خبری نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی حماسه‌های نامیرا، با بیان این‌ که این جشنواره برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود، گفت: طرح برگزاری این جشنواره تئاتر در زیر مجموعه کنگره ۱۰ هزار شهید استان در جلسات ابتدایی این کنگره مورد تایید دبیرکل کنگره قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان این جشنواره در خردادماه منتشر شده و آخرین مدت ارسال آثار نیز ۱۰ تیرماه بود که با تمدید مجدد تا ۲۰ تیرماه آثار به صورت متون نمایشی به دبیرخانه جشنواره فرستاده شدند.

وی گفت: برخلاف رسم موجود در جشنواره‌ها که آثار با فیلم بازبینی می‌شوند، تمامی آثار نمایشی تئاتر این جشنواره به صورت زنده مقابل هیات بازبینی اجرا شدند.

حبیبی با بیان این‌که مرحله بازبینی آثار بخش صحنه‌ای و محیطی این جشنواره از یکم تا چهارم شهریورماه در شهرستان‌های مراغه، مرند، اهر، بناب و تبریز برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۳۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که تعداد ۲۰ اثر برگزیده شده و درنهایت ۱۳ اثر نیز به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه برگزار می‌شود و بخش صحنه‌ای آن نیز روز دوشنبه سوم مهر در گلزار شهدای وادی رحمت افتتاح می‌شود. نمایش‌های صحنه‌ای در مجموعه فرهنگی و هنری تربیت یا تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود و اجرای عمومی آن در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی با بیان این‌که آثار فرستاده شده برای نخستین بار توسط نویسندگان استان تولید شده است، گفت: حداقل ۲۵۰ نفر از هنرمندان  در عرصه جبهه، جنگ، ایثار و شهادت در این جشنواره حضور پیدا کردند.

حبیبی اضافه کرد: آثار منتخب این جشنواره به رسم هرساله به جشنواره‌های استانی و سراسری تئاتر بسیج معرفی می‌شوند.

وی گفت: رئیس هیات داوران این جشنواره، امیر نصیربیگی است و سعید نجفیان، کوروش زارعی و خیرالله تقیانی‌پور از تهران نیز دیگر اعضای هیئت داوران جشنواره هستند.

انتهای پیام /