دومین ورزشگاه بزرگ جهان در تبریز ساخته می‌شود
دومین ورزشگاه بزرگ جهان در تبریز ساخته می‌شود
باشگاه تراکتور به دنبال ساخت ورزشگاه 120 هزار نفری است که در صورت ساخت، دومین ورزشگاه بزرگ جهان خواهد بود.

به گزارش شمس، هوشنگ نصیرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: هواداران با استقبال‌شان از بازی تراکتور و سپاهان نشان دادند که ورزشگاه ۷۰ هزار نفری پاسخگوی ظرفیت تبریز و استان نیست. باشگاه نیز پیگیر تصویب و ساخت ورزشگاه ۱۲۰ هزار نفری به عنوان طرح ملی است. این ورزشگاه می‌تواند در بازی‌های ملی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نصیرزاده در خصوص وضعیت آکادمی باشگاه، اظهار داشت: براساس استانداردهای AFC، آکادمی باشگاه به صورتِ شورایی متشکل از مدیرعامل، مدیر آکادمی، نماینده اسپانسر اصلی باشگاه، نماینده معاونت فرهنگی و نماینده اولیا اداره خواهد شد. تست‌گیری آکادمی باشگاه آغاز شده و تدابیر لازم برای حضور قدرتمند تیم‌‌های پایه تراکتور در فصل آتی مسابقات اندیشیده شده است.

ورزشگاه یادگار امام تبریز محل برگزاری بازی های تیم تراکتور با گنجایش ۷۰ هزار نفر بعد از ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی و ۷۵ هزار نفری نقش جهان اصفهان، سومین ورزشگاه بزرگ کشور است.

ظرفیت این ورزشگاه تا صد هزار نفر قابل افزایش است و در سال ۱۳۸۸ و در بازی تیم های تراکتور و فجر سپاسی که هنوز صندلی‌های ورزشگاه نصب نشده بودند، ۱۲۰ هزار تماشاگر را در خود گنجانده بود.

بزرگ ترین ورزشگاه جهان با نام “می دی” و ظرفیت ۱۵۰ هزار تماشاگر در “پیونگ یانگ” کره شمالی ساخته شده و در صورت ساخت ورزشگاه ۱۲۰ هزار نفری تراکتور، این دومین ورزشگاه بزرگ جهان خواهد بود.

انتهای پیام/