جمع آوری ۱۶۲ متکدی در تبریز از ابتدای سال جاری
جمع آوری ۱۶۲ متکدی در تبریز از ابتدای سال جاری
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از جمع آوری ۱۶۲ متکدی از معابر شهر تبریز از ابتدای سال جاری تا ۲۲ مرداد خبر داد و گفت: از آغاز طرح ساماندهی خودروهای سدمعبری، ۸۵۳ دستگاه وانت بار جمع آوری شده است.

به گزارش شمس، جواد صدیقی در سلسه نشست های مدیران شهرداری در سال جاری اظهار کرد: اشتهار تبریز به پاکیزگی و تمیزی شهر و نبود متکدی از مواردی است که باید به صورت جدی مورد توجه تمامی همکاران حوزه خدمات شهری قرار گیرد و بر همین اساس با همرای نیروی انتظامی از ابتدای سال تا ۲۲ مرداد، ۱۲۳ نفر متکدی مرد و ۳۹ متکی زن از معابر شهر جمع آوری شده و به کمپ ترک اعتیاد تحویل داده شد به طوری که این متکدیان در بیشتر مواقع از شهرهای دیگر به تبریز مراجعت می کنند.

وی با بیان اینکه ارتقا و تأمین امنیت اجتماعی شهروندان با جمع آوری متکدیان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، ادامه داد: از ابتدای سال تا بیست و دوم مرداد، ۲۹ کودک کار از معبرهای شهری به بهزیستی معرفی شد.

جواد صدیقی با اعلام اینکه از ابتدای سال تا ۲۲ مرداد، بالغ بر ۶ هزار و ۶۵۷ قلاده سگ بلاصاحب از معابر زنده گیری شده است، یاد آور شد: پناهگاه حیوانات شهرداری تبریز با ظرفیت ۳۰ هزارقلاده سگ و  پناهگاه پردیس نیز با ظرفیت بالغ بر ۳ هزار قلاده آماده عقیم سازی و نگهداری این حیوانات است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با اشاره به بازی امروز تیم های تراکتور تبریز و پرسپولیس تهران از پاکسازی مسیر منتهی به استادیوم یادگار امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: طبق روال همیشگی بازی های تیم تراکتور، جهت استقبال از تماشاگران فهیم، تنظیف صندلی های ورزشگاه، پاکسازی علف های هرز و … با کمک ۲۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری انجام شد.

صدیقی با اشاره به کمبود آب و مشکل پیش آمده در محلات نصر، باغمیشه و مرزداران خاطر نشان کرد: جهت مشارکت در آبرسانی و همکاری با آب و فاضلاب به صورت روزانه ۱۰ تانکر با ظرفیت هرکدام ۱۰ هزار لیتر  در بین شهروندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۸۵۳ دستگاه وانت بار سد معبری  از آبان سال ۱۴۰۱ تا ۲۲ مرداد سال‌جاری در تبریز جمع آوری شده است، تصریح کرد: ۷۴۳ دستگاه از این وانت بارها با دستور قضایی و هماهنگی حراست و معاونت خدمات شهری با طی مراحل قانونی ترخیص شد و در صورت تکرار سد معبر طبق قانون خودرو متخلف، بمدت شش ماه توقیف خواهد شد.

انتهای پیام /