جاده‌ای که بلای جان مردم است!/ نماینده ورزقان و مدیرعامل مس سونگون کلاهشان را بالاتر بیاندازند
جاده‌ای که بلای جان مردم است!/ نماینده ورزقان و مدیرعامل مس سونگون کلاهشان را بالاتر بیاندازند
واژگونی مینی‌بوس در سه‌راهی ورزقان-اهر در حالی رخ داد که مس سونگون یکی از ثروتمندترین دستگاه‌های دولتی در ورزقان به شمار می‌آید و می‌توانست به عنوان یک مسئولیت اجتماعی، تعمیر و نوسازی این جاده و این سه‌راهی را در دستور کار قرار دهد.

اجتماعی شمس: خبر تلخ بود، و البته تکراری؛ واژگونی مینی‌بوس در سه‌راهی ورزقان-اهر ۱۰ کشته به جا گذاشت. البته هشت مصدوم دیگر این حادثه نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

نقطه بروز این حادثه، یکی از نقاطی است که بارها و بارها حوادث مرگبار و دلخراش مشابه رخ داده و حتی اهالی از این مسیر و این نقطه، به عنوان قتلگاه نیز یاد می‌کنند.

اگرچه در این حادثه نیز بررسی‌های اولیه پلیس راهور حاکی از مقصر بودن خطای انسانی است، اما آنچه همواره در کنار خطای انسانی و فرسوده‌بودن خودروها نادیده گرفته می‌شود، ناایمنی مسیر است.

یکی از شاخص‌های سنجش ناایمنی جاده، بروز متعدد حوادث در نقطه‌ای مشابه و در شرایط مختلف است که نشان می‌دهد فارغ از موضوعات دیگر، مسیر نیز مسافران را اغلب اوقات به مقصد مرگ راهی می‌کند.

این در حالی است که مس سونگون یکی از پردرآمدترین و ثروتمندترین دستگاه‌های دولتی در استان آذربایجان‌شرقی و در ورزقان به شمار می‌آید که می‌تواند به عنوان یک مسئولیت اجتماعی، تعمیر و نوسازی این جاده و این سه‌راهی را در دستور کار قرار دهد.

از طرفی دیگر نماینده ورزقان که خود را یکی از نمایندگان مطالبه‌گر معرفی کرده، می‌تواند به جای بسیاری از مسائل کم‌اهمیت‌تر، نوسازی این مسیر را هم در صحن مجلس و هم از مسئولان استانی پیگیری کند.

اما موضوع تلخ‌تر، این است که اختلافات نمایندگان و دستگاه‌های ثروتمند، بیش‌تر از آنکه در موضوعات کاری و دغدغه‌های مردم باشد، وارد مرزهای شخصی شده و آنچه مکررا رخ می‌دهد، پر کشیدن جان جوانانی است که هزاران آرزو را در قلب‌های خود بال و پر می‌دادند.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی