ثبت ۱۳ رویداد مختلف تبریز در تقویم رویدادهای گردشگری کشور
ثبت ۱۳ رویداد مختلف تبریز در تقویم رویدادهای گردشگری کشور
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تبریز از برگزاری جلسه تکمیل پرونده‌های ثبتی و تقویم رویدادهای گردشگری تبریز با مشارکت فرمانداری، شهرداری و ادارات جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت شهرستان تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تبریز از برگزاری جلسه تکمیل پرونده‌های ثبتی و تقویم رویدادهای گردشگری تبریز با مشارکت فرمانداری، شهرداری و ادارات جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت شهرستان تبریز خبر داد.

سید رامین اسبقی ضمن اعلام این خبر گفت: با مشارکت ارگان‌های مختلف شهرستان از جمله فرمانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت معدن و تجارت شهرستان تبریز و با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در عرصه‌های هنری، تاریخی، فرهنگی، صنایع‌دستی و غذایی، جلسه تکمیل پرونده‌های رویدادها و جشنواره‌ها برای ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۴ رویداد مختلف در آذربایجان‌ شرقی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به‌ ثبت رسیده است که ۱۳ مورد از آن‌ها مربوط به شهرستان تبریز است که با توجه به تعداد رویدادهای حوزه‌های مختلف در شهر تبریز، لازم است تا پرونده‌های جدیدی برای ثبت در تقویم گردشگری کشور تنظیم و تکمیل شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی افزود: رویدادها و جشنواره‌هایی که به گردشگری غذا مرتبط است حائز توجه ویژه‌ای است زیرا که شهر تبریز از نظر تنوع خوراکی‌ها، غذاها و شیرینی‌های سنتی با فرهنگ و تاریخ دیرینه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسبقی ضمن اشاره به اهمیت مشارکت دستگاه‌ها و ادارت مختلف در ثبت ملی و منطقه‌ای رویدادها و جشنواره‌ها گفت: طی این جلسه مقرر شد تا رویدادها و جشنواره‌های مختلف که توسط فرمانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت شهرستان تبریز برگزار می‌شوند، شناسایی و مستندنگاری شده و تکمیل فرم‌های مربوط به این رویدادها و جشنواره‌ها توسط ادارات متولی انجام شود.