تنها ۲.۷ درصد منابع بانکی کشور در آذربایجان‌شرقی قرار دارد
تنها ۲.۷ درصد منابع بانکی کشور در آذربایجان‌شرقی قرار دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۲.۷ درصد منابع بانکی کشور در استان قرار دارد که در این زمینه با تشکیل شرکت مس منابع بانکی استان افزایش خواهد یافت.

به گزارش شمس، ئمحمد کلامی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان آذربایجان شرقی افزود: باید حواسمان به دستاوردهای تشکیل شرکت مس آذربایجان در حوزه‌های مختلف اقتصادی باشد، در حال حاضر ۲.۷ درصد منابع بانکی کشور در استان قرار دارد که در این زمینه با تشکیل شرکت مس منابع بانکی استان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اگر حساب‌های شرکت مس به استان منتقل شود مطمئناً جهش ویژه‌ای در منابع بانکی ایجاد خواهد کرد به‌طوری‌که با افزایش اعطای تسهیلات بانکی، بخش خصوصی از این موضوع منتفع خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: درآمد مالیاتی استان با تشکیل شرکت مس حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت که در این زمینه عمدتاً مالیات بر ارزش‌افزوده در عمران شهری هزینه می‌شود.

وی با بیان این که شرکت مس طی دو سال در استان ۱۸۰ همت سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: کارخانه‌هایی که ذیل تشکیل شرکت مس آذربایجان ایجاد خواهد شد صنعتی جدیدی را در استان شکل خواهند داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم سفر ریاست‌جمهوری به استان این بود که مردم میانه پس از مدت‌ها از آب سالم استفاده می‌کنند.

کلامی ادامه داد: اقدامات ویژه‌ای برای افتتاح خط راه‌آهن در سفر ریاست‌جمهوری انجام شد که در این زمینه با تداوم چنین اتفاقاتی مطمئناً شاهد تحرک مثبت اقتصادی در استان خواهیم بود.

وی فعالان بخش خصوصی استان را بسیار توانمند دانست و گفت: باید برنامه‌های راهبردی مناسبی برای رشد اقتصادی استان تدوین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: با وجود این که توسعه صادرات غیرنفتی جزو مهم‌ترین مسائل اقتصادی است؛ ولی متأسفانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی جایگاه مناسبی در استان نیافته است.

وی ادامه داد: افزایش ثروت با توسعه صادرات تحقق می‌یابد؛ بنابراین باید شأنیت کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان را افزایش دهیم چرا که تا زمانی که نگرش ما به این موضوع تغییر نیابد هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نخواهد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه ویژه فعالان بخش خصوصی در بهبود توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: باتوجه‌به ظرفیت استان در صادرات محصولات کشاورزی جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی حداقل در نیمه نخست سال، باید دو هفته یک‌بار برگزار شود.

کلامی در خصوص موضوع سهل‌گیری در قانون گفت: باید با تغییر نگرش، فضا را برای فعالیت بخش خصوصی استان باز کنیم تا بخش خصوصی فعال‌تر، چابک‌تر و راحت‌تر بتواند فعالیت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت فعالیت میزهای تجاری در استان گفت: سفرهای روسیه و ترکیه باید دستاوردهای ویژه‌ای برای اقتصاد استان داشته باشد و این دستاوردها باید از طریق رسانه‌ها به مردم بازگو شود تا مردم در جریان وضعیت تجارت استان قرار گیرند.

پایان پیام/