تمدید غرفه‌های توزیع کالای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان
تمدید غرفه‌های توزیع کالای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان
سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز از تمدید توزیع کالای اساسی خانوار در قالب ۱۰ ایستگاه فروش از سطح شهر تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، مهدی کیانی با اشاره به استقبال شهروندان از طرح پیشواز دو بهار که در قالب نمایشگاه‌ها و ایستگاههای فروش و در ایام عید اجرا شد، گفت: با توجه به التهاب موجود در بازار مرغ کشور و تصمیم کمیته تنظیم بازار استان، توزیع کالاهای ضروری خانوار از جمله مرغ و گوشت منجمد، شکر و برنج در ۱۰ ایستگاه فروش و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی در مورد آمار این نمایشگاه‌ها در مرحله اول تا ۱۰ فروردین اظهار کرد: با استقبال بیش از ۱۸۰ هزار نفر از این نمایشگاه‌ها مجموعا بیش از ۲۰۰ تن مرغ و ۶۰ تن گوشت منجمد توزیع شده است. همچنین حدود ۱۵۰ تن قند و شکر در کنار سایر کالاها از جمله برنج عرضه شد.

کیانی در خصوص کمبود میوه تنظیم بازاری در آخرین روزهای منتهی به عید در این نمایشگاه‌ها توضیح داد: علی رغم توزیع حدود ۱۳۰ تن سیب و پرتقال، به دلیل عدم تامین ادامه آن از طرف تعاونی روستانی جهاد کشاورزی استان این مشکل در روزهای آخر ایجاد شد که سازمان میادین با اتخاذ تدابیری تا حدودی این کمبود را به طرف کرد اما متاسفانه جوابگوی تمام نیاز و درخواست شهروندان نبود.

سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز یادآور شد: ارائه کالاهای اساسی در قالب نمایشگاه‌ها برای اولین بار توسط این سازمان در تبریز انجام شده و توجه به این نکته ضروری است که مسئولیت تامین و پخش تمامی کالاها اعم از میوه و محصولات دامی به عهده سازمان جهاد کشاورزی استان بوده است. لذا به عنوان اولین تجربه این نوع خدمات علی رغم استقبال شهروندان و نتایج مثبت آن در تنظیم بازار شب عید این طرح دارای نواقصی بوده که انشاا … در سال‌های آتی با برنامه ریزی و ورود این سازمان به حوزه تامین خصوصا در بحث میوه از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری خواهیم کرد.

وی به رویکرد این سازمان در سال جاری اشاره کرد و افزود: راهبرد اصلی سازمان برای تنظیم بازار میوه و تره بار و همچنین توزیع کالاهای اساسی احداث و راه اندازی بازارچه‌های محلی دائمی و ایجاد عدالت توزیعی از طریق دسترسی آسان شهروندان در تمامی نقاط و محلات شهر خواهد بود.

انتهای پیام /