تعداد تاکسی‌ها در تبریز؟
تعداد تاکسی‌ها در تبریز؟
شهردار تبریز تعداد تاکسی‌های تبریز را ۱۰ هزار و ۸۰۰ خودرو اعلام کرد و گفت: تا پایان بهمن ماه جاری بخشی از تاکسی‌های نوسازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود و امیدواریم تا سال آینده این تعداد افزایش یابد.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار امروز در یکصد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات نوسازی تاکسی‌های فرسوده ثبت‌نام کرده‌اند که در این خصوص تامین منابع خواهد شد.

وی افزود: با همراهی شورای اسلامی شهر در رابطه با حمایت از نوسازی تاکسی‌های شهری، تاکنون منابع موجود برای ۴۰۰ تاکسی فرسوده تامین شده است.

هوشیار از رتبه نخست تبریز در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی در بین دیگر شهرهای کشور خبر داد و گفت: یکی از اقشار زحمتکش جامعه که بخش عمده‌ای از حمل و نقل درون‌شهری را بر عهده دارند، تاکسیرانان هستند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی در سطح شهر فعالیت دارند که طی لایحه‌ای خواستار تامین هزینه‌های ارائه خدمات رایگان معاینه فنی تاکسی‌ها هستیم.

 به گفته هوشیار، این لایحه با سقف ۹۰۰ میلیون تومان ضمن حمایت از تاکسیرانان می‌تواند در راستای کاهش آلودگی هوا نیز موثر واقع شود.

ثبت‌نام یک‌هزار و ۲۰۰ تاکسی فرسوده برای تسهیلات نوسازی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز همچنین در این نشست از ثبت نام یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از تاکسیرانان برای طرح دریافت تسهیلات نوسازی تاکسی های فرسوده خبر داد.

عبدالرحیم قاصدی بیان داشت: ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات همچنان ادامه دارد و طبق برنامه‌ریزی بر اساس اولویت و مدل خودرو تشکیل پرونده می‌شود.

وی با اشاره به موضوع معاینه فنی خودروها تصریح کرد: معاینه فنی خودروها سال گذشته از پنجم اسفند آغاز شد و طی آن دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو معاینه فنی شدند.

قاصدی افزود: برخی از تاکسی‌های عمر بالای ۱۰ سال و گاهی ۲۰ سال داشتند و مخازن آنها نیز فرسوده بودند که نمی‌توانستند معاینه فنی بگیرند که این مورد نیز در بحث نوسازی حل شده و مشکلی برای معاینه فنی ندارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز همچنین از آغاز معاینه فنی رایگان خودروها از ابتدای اسفندماه خبر داد.

به گفته قاصدی، برای ۸۱۲ نفر پیش‌فاکتور شده و برای ۳۵۰ نفر فاکتور نهایی صادر شد که در روزهای آتی خودرو خود را تحویل می‌گیرند.

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تامین هزینه‌های ارائه خدمات رایگان معاینه فنی برای تاکسی‌های تحت پوشش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تبریز توسط شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

انتهای پیام/