ترویج ورزش گلف نیاز به زیرساخت‌ دارد/ برخلاف تصور عموم این ورزش چندان گران نیست
ترویج ورزش گلف نیاز به زیرساخت‌ دارد/ برخلاف تصور عموم این ورزش چندان گران نیست
رئیس هیات گلف آذربایجان‌شرقی معتقد است که توسعه و ترویج ورزش گلف در بین خانواده‌ها نیاز به ایجاد زیرساخت دارد و اولین قدم در این راه معرفی است.

به گزارش شمس، امیر کوین، رئیس هیات گلف آذربایجان‌شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: متاسفانه ورزش گلف آنگونه که باید شناخته نشده است، از روزی که این مسئولیت را برعهده گرفتم تلاش کردم در سه حوزه هیات گلف را معرفی کنیم. شکی در مفرح و خانوادگی بودن ورزش گلف نیست، اما خانوادگی بودن ورزش گلف نیاز به زیرساخت‌ها دارد.

وی توضیح داد: اولین قدم برای معرفی ورزش گلف این بود که ورزشکاران و مربیان این رشته را کنار هم بیاوریم و در تمام مسابقات کشوری حضور یابیم. تاکنون در نزدیک به ۱۰ مسابقه کشوری متناسب با شان ورزشکاران‌مان شرکت کرده‌ایم که خوشبختانه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ توانستیم مقام نخست مسابقات هندیکپ را کسب کنیم.

رئیس هیات گلف آذربایجان‌شرقی گفت: گلف چهار انجمن دارد که به موازات هم به این انجمن‌ها بها دادیم و برای اولین بار در گلف با همکاری شهرداری تبریز زمین‌های مینی گلف را مرمت کردیم تا در راستای ایجاد نشاط بین خانواده‌ها وظایف خود را انجام دهیم.

کوین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی-اجتماعی هیات گلف یادآور شد: از سومین تا سیزدهمین روز عید نوروز با دعوت شهرداری تبریز در باغشمال تبریز غرفه گلف با حضور ورزشکاران را برپا کردیم.

وی همچنین به پتانسیل بالای این رشته ورزشی در استان اشاره و مطرح کرد: وقتی ورزشکار ۱۵ساله ما قهرمان شده و به تیم ملی دعوت می‌شود نشان می‌دهد که این ورزش استعدادهای خوبی دارد و هیئت گلف هم برای پرورش این استعدادها تلاش می‌کند. از هشت شهریور هم استعدادیابی در بخش بانوان و آقایان برگزار خواهیم کرد.

رئیس هیات گلف استان در مورد انتخاب اعضای هیات رئیسه تأکید کرد: هیات رئیسه خود را از میان چهره‌های شناخته شده و مقبول در جامعه انتخاب کردیم که هرکدام از این اعضا در راستای اعتلای ورزش گلف هرکاری که از دستشان بر می‌آید، انجام می‌دهد.

وی در ادامه افزود: ما با تفاهم‌نامه با دانشگاه تبریز توانستیم دانشجویان علاقمند را جذب کرده و نزدیک به ۷۸ نفر را به صورت دائمی و حرفه‌ای به این ورزش جذب کنیم. از سویی، با همکاری مدیرکل ورزش و جوانان استان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به بازسازی زمین‌های مینی گلف پرداختیم که به زودی چمن تمام این زمین‌ها تعویض خواهد شد.

«ورزش گلف چندان گران نیست» کوین با بیان این عبارت متذکر شد: برخلاف تصور عموم که ورزش گلف را یک ورزش گران می‌دانند این ورزش چندان هم گران نیست و امیدواریم مردم هم از این ورزش استقبال داشته باشند.

رئیس هیات گلف آذربایجان‌شرقی، نخستین قدم برای جذب خانواده‌ها به ورزش گلف را معرفی این ورزش دانسته و اضافه کرد: ما تعدادی ادوات ورزش گلف را خریداری کرده‌ایم تا وقتی کسی برای این ورزش به ما مراجعه می‌کند مشکلی برای تهیه ادوات نداشته باشند.

وی از فعال‌سازی هیات‌های شهرستانی نیز خبر داد: ما در ۱۴ شهرستان هیات گلف را سرپا کرده‌ایم و در چهار شهرستان مراغه، بناب، عجب‌‍شیر و مرند در حال احداث زمین گلف هستیم.

امیر کوین همچنین اعلام کرد: ۶۰ هکتار زمین گلف در ورزشگاه یادگار امام درخواست کرده‌ایم که البته می‌دانیم امکان این ۶۰ هکتار وجود ندارد اما حداقل اگر بتوانیم ۹ حفره را دریافت کنیم برای ما خوب است. البته با توجه به وضعیت آب این زمین چمن نخواهد شد و فعلا به صورت خاکی استفاده خواهد شد.

گفتنی است که در پایان این جلسه مطبوعاتی، هیات گلف استان به مناسبت روز خبرنگار از اصحاب رسانه حاضر در جلسه تجلیل و قدردانی کرد.

انتهای پیام/