تدارک برنامه‌های گسترده و متنوع در ایام الله دهه فجر برای کودکان و نوجوانان
تدارک برنامه‌های گسترده و متنوع در ایام الله دهه فجر برای کودکان و نوجوانان
مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان از تدارک برنامه‌های گسترده و متنوع در ایام الله دهه فجر برای کودکان و نوجوانان در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش شمس، علی بینش در یک گفتگوی خبری در خصوص برنامه‌های بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای مخاطبان کودک و نوجوان تاکید کرد: تبیین دستاوردهای ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی برای آینده سازان میهن اسلامی مهم‌ترین هدف و رویکرد برنامه کمیته کودک و نوجوان به همین مناسبت است. مدیر کل کانون استان در عین حال تصریح داشت: یکی از رویکردهای این برنامه‌ها توجه ویژه به مخاطبان و نوجوانان و ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت گسترده آنان در اجرای فعالیت هاست.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان آذربایجان شرقی افزود: تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف استان با تدارک گسترده و طراحی برنامه‌های شاد و جذاب و متنوع به استقبال این مناسبت بزرگ رفته‌اند.

بینش، برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با عنوان “انقلاب نور “با حضور کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و اولیای تربیتی، بر پایی نمایشگاه های” من فرزند انقلاب اسلامی هستم “در مراکز کانون استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و حضور کودکان و نوجوانان در آیین‌های غباررویی و عطر افشانی مزار شهدا را از جمله برنامه‌های این مناسبت عنوان کرد.

وی در عین حال تاکید کرد: اجرای نشست‌های تخصصی و تبیینی برای خانواده‌های و نوجوانان با موضوع دستاورد انقلاب اسلامی و سبک زندگی ایران اسلامی و تحکیم بنیان خانواده‌ها از برنامه‌هایی است که در ایام الله دهه فجر به میزبانی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

مدیر کل کانون آذربایجان شرقی دعوت روزانه از دانش آموزان مدارس بر پایی کارگاه‌های ادبی « شعر فجر» ، ویژه برنامه‌های استقبال از آفتاب اجرای مسابقه ادبی سخنی با پروانه‌ها و اجرای پویش خوانش کتاب بچه‌های انقلاب در سراسر استان را از دیگر برنامه‌های این مناسبت عنوان نمود.

بینش، اجرای طرح امداد فرهنگی و حضور مربیان و کارشناسان کانون در مدارس مناطق محروم و آسیب پذیر و برگزاری فعالیت‌های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی را از برنامه‌هایی عنوان کرد که با مشارکت دانش آموزان مدارس در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی قصه‌گویی و بیان خاطرات دوران انقلاب اسلامی، نمایش عروسکی، نمایش خلاق، معرفی کتاب مسابقه و کارگاه‌های جذاب هنری و ادبی را از جمله فعالیت‌های فرهنگی هنری دانست که در تمامی برنامه‌های این فعالیت اجرا خواهد شد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر تجهیز کتابخانه‌های برخی مدارس و اجرای طرح‌” هر کلاس یک قفسه کتاب” را از طرح‌هایی عنوان نمود که ایام الله دهه فجر اجرا خواهد شد.