تاریخ تبریز نشانگر عظمت و قدمت این شهر است
تاریخ تبریز نشانگر عظمت و قدمت این شهر است
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هویت تبریز به درازای تاریخ است و تورق تاریخ این خطه نشان از عظمت و قدمت این شهر دارد.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام رسول برگی صبح امروز در شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: تبریز در طول تاریخ  همواره حماسه و ایثارگری خود را نشان داده است.

به گفته وی، از زمان مشروطه تا دوران هشت سال دفاع مقدس که لشکر عاشورای تبریز هویت ایثارگری خود را با خون خود امضا کرد این شهر ایفای نقش کرده است.

برگی با بیان اینکه تبریز شهر شهدای محراب است، تصریح کرد: شهید قاضی طباطبایی و شهید آیت الله مدنی شهدای محراب تبریز هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: همچنین تبریز شهر علامه‌ها بوده و سه علامه بزرگ معرفی کرده به‌طوریکه تشیع مرهون علامه امینی و قلم مانای اوست. در حوزه جامعه شناسی نیز علامه جعفری از خطه تبریز بوده و دانشگاه‌های غرب متاثر از افکار وی هستند.

برگی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مفتخر به داشتن شهرداری جهادی و انقلابی هستیم که از لحظه‌ انتخاب شدن به عنوان شهردار به‌طور شبانه‌روزی فعالیت دارند. به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مدیون فعالیت‌های وی هستم.

وی تاکید کرد: همه ما برادر هستیم و باید بتوانیم در زعامت مقام معظم رهبری و در سایه سار انقلاب اسلامی به مردم خدمت کنیم.

آغاز شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در تبریز

شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور به میزبانی تبریز آغاز شد.

 شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور با محوریت جمع‌بندی نظرات پیشنهادی در خصوص مدیریت واحد شهری و برنامه هفتم توسعه کشور امروز و فردا به میزبانی شورای اسلامی شهر تبریز برگزار می‌شود.

در روز نخست اجلاس کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشکیل جلسه خواهند داد و هر یک از چهار کمیسیون تخصصی مجمع به صورت مجزا نسبت به موارد دستور کار خود پیشنهادات مطرح شده را بررسی کرده و نتیجه نظرات اعضا را به صورت گزارش در صحن اعلام خواهند کرد.

روز دوم این اجلاس نیز با حضور مسؤولان استان آذربایجان‌شرقی و رؤسای شوراهای شهرهای مراکز استان‌های کشور به کار خود ادامه می‌دهد.

در این روز رؤسای کمیسیون‌های مجمع گزارش مصوبات کمیسیون را قرائت و نظرات اعضا نیز مطرح می‌شود که در جمع‌بندی نهایی مجموعه پیشنهادات در یک قالب مشخص برای دولت، مجلس و شورای عالی استان‌ها ارسال خواهد شد.

شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور طی روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه در تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/