توقفِ ایستگاه خاوران به مقصد تهران؟!
توقفِ ایستگاه خاوران به مقصد تهران؟!
بلیط فروشی قطار خاوران-تهران بدون اطلاع قبلی برای روزها و هفته‌های آتی متوقف شده است و مشخص نیست دلیل این مساله چیست.

گروه اجتماعی شمس: پس از گذشت نزدیک به بیست سال از انتظار برای بهره‌برداری از راه آهن میانه-تبریز، بالاخره در دولت سیزدهم راه آهن خاوران که در مسیر خط میانه-تبریز قرار داشت به بهره برداری رسید تا مسافران علاوه بر ایستگاه راه آهن از ایستگاه خاوران هم برای سفر ریلی استفاده کنند.

ایستگاه خاوران با وجود یک ظرفیت جدید برای تبریز، با نواقصی افتتاح شد که انتقادات مسافران را هم به همراه داشته است. اما در اتفاقی جالب که مسئولان باید به آن پاسخ دهند، بلیط قطارهای خاوران به تهران در هفته‌های آینده ناموجود شده است و آنگونه که مشخص است در هفته‌های آتی قطاری از خاوران به سمت تهران حرکت نخواهد کرد.

این در حالی است که قطارهای تبریز به تهران از ایستگاه راه آهن چندین ظرفیت خالی دارند و مشکلی بابت سفر به تهران از این ایستگاه وجود ندارد.

البته قطارهای خاوران به مشهد همچنان برقرار هستند و برای هفته‌های آتی نیز بلیط فروشی انجام می‌شود اما مشخص نیست که چرا در روزها و هفته‌های آتی قطاری از خاوران به تهران حرکت نخواهد کرد.

بررسی بلیط فروشی از ایستگاه خاوران به تهران نشان می‌دهد تا لحظات پایانی حرکت قطارها، همچنان کوپه و بلیط خالی برای فروش وجود داشت و مشخص نیست که آیا توقف این قطارها به دلیل عدم استقبال مسافران از این ایستگاه است یا مشکلی وجود دارد.

البته روز گذشته محمدرضا قربانی مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان نشست خبری گزینشی با اصحاب رسانه داشته اما به چرایی این مساله اشاره نکرده است.

  • نویسنده : فرناز پورعباس