برخی به دنبال بی ارزش کردن مقام مادری هستند/ ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش شده‌اند
برخی به دنبال بی ارزش کردن مقام مادری هستند/ ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش شده‌اند
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌ استان گفت: امروز موجی راه انداختند که مادری کسری شأن محسوب می‌شود و حتما باید چند کاری کنار مادری تعریف شود که مادری هم ارزش باشد.

به گزارش شمس؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن شعبانی در سومین همایش از سلسله نشست‌های الگوی سوم زن اظهار داشت: ما زنِ گوشه گیر و بی هویت غربی را به عنوان الگو قرار نمی‌دهیم بلکه زن را با هویت اسلامی‌ با ویژگی‌‌‌های خودش را معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از اصلاح ساختار بر مبانی فکری است و یکی از ارکان مبانی فکری مهم زنان هستند؛ متاسفانه در فضای واقعی و مجازی می‌بینیم که برخی از ارزش‌هایی که نسل به نسل منتقل شده و چارچوب هویتی ما را تشکیل داده بودند تبدیل به ضد ارزش شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌ استان با اشاره به اینکه موضوع مادری همواره به عنوان ارزش مطرح بوده و زنان ما به خاطر رسیدن به مقام مادری افتخار می‌کردند، گفت: اما امروز موجی راه انداختند که مادری کسری شأن محسوب می‌شود و حتما باید چند کاری کنار مادری تعریف شود که مادری هم ارزش باشد.

وی ادامه داد: برخی درباره مقام مادری با عناوین میخوای صرفا بچه داری، خانه داری و …کنی، ارزش آن را کم کنند در حالیکه مادری کارخانه انسان‌سازی است، اگر شما تربیت فرزند را از مادر اهل بگیرید، هرچه سرمایه گذاری کنید هیچ چیزی جای آن تربیت را نمی‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: ما در برخی موارد می‌توانیم بفهمیم فرهنگ ما چقدر پر مغز بوده و نبود آن فرهنگ چه لطماتی می‌تواند به جامعه وارد کند، امروز اگر با موضوع آسیب‌های روانی مواجه هستیم آن آسیب در داخل خانه و با وجود دُرّی به نام مادر قرار بود، درمان شود و ما آنجا کم گذاشتیم.

وی با انتقاد تز کم ارزش جلوه دادن مادری و همسرداری یادآور شد: همه دروس در سیستم آموزشی ما جا دارند اما برای مادری و همسرداری یا مطلبی نداریم یا متونی داریم که خودشان آسیب زا هستند؛ چرا باید موضوع همسرداری و مادری کم جلوه داده شود؟

انتهای پیام/