برای حفظ منابع طبیعی عرصه را برای فعالیت‌های قاچاق تنگ کنیم
برای حفظ منابع طبیعی عرصه را برای فعالیت‌های قاچاق تنگ کنیم
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي گفت: برای حفظ منابع و ایجاد ارزش افزوده از استعدادهای بکر طبیعی باید عرصه را برای فعالیت‌های قاچاق تنگ و فضا را برای نفع بری مردم بومی منطقه باز کنیم.

به گزارش شمس، محمد فرشکاران صبح امروز در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اظهار کرد: آذربايجان‌ پتانسیل‌های طبیعی فراوانی در زمینه های مختلف دارد که پاره‌ای از مسائل جلوی شکوفایی این پتانسیل‌ها را می‌گیرد.

وی افزود: استعدادهایی مثل دام و طیور و گیاهان خاص دارویی که در مناطق بکر استان موجود هستند با ساماندهی مناسب و ایجاد صنايع تبدیلی مرتبط می‌توانند ارزش افزوده بالایی را نصیب استان کنند.

فرشکاران ابراز داشت: در این ارتباط باید با دقت، برنامه‌ریزی و جلب مشارکت بخش خصوصی جلوی قاچاق گرفته شود و با تقویت پایگاه‌های تعاونی، افراد ذینفع بومی منطقه درگیر فعالیت‌های اقتصادی مولد و ایجاد ارزش افزوده شوند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي در ادامه به جاذبه‌های گردشگری منطقه ارسباران اشاره و اضافه کرد: اگر فضای داد و ستد در این منطقه توسعه یابد و بسترهای لازم جذب گردشگران داخلی و خارجی مهیا باشد، جلوی مسائلی مثل مهاجرت روستائیان به کلانشهرها نیز گرفته می‌شود.

فرشکاران در عین حال خاطرنشان ساخت: اگر رویکردهای اقتصادی به سمت آحاد مردم باشد، آنها خود حافظ منافع ملی و مسائل امنیتی حاکمیت نیز خواهند بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به معضلات مرتبط با بحران دریاچه ارومیه ابراز داشت: این بحران ملی بوده و تهدیدات مهمی از این بابت می‌تواند متوجه استان باشد و لازم است در سطح ملی ردیف اعتباری برای جبران خسارات ناشی از خشکی دریاچه ارومیه برای استان ایجاد شود.

در این دیدار، رحیم مهردادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت منابع طبیعی و دغدغه‌های موجود پرداخت.

انتهای پیام/