برای جذب و نگهداشت نخبگان باید جذابیت ایجاد کرد
برای جذب و نگهداشت نخبگان باید جذابیت ایجاد کرد
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تولید علم در هر حوزه‌ای برای بنیاد نخبگان ارزشمند بوده و نگاه بنیاد نخبگان به تمامی دانشگاه‌ها یکسان و یکپارچه است،گفت: برای جذب و نگهداشت نخبگان باید جذابیت ایجاد کرد.

به گزارش شمس، یوسف زندی در دیدار با مدیران حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: نگاه بنیاد نخبگان به تمامی دانشگاه‌ها به صورت یکسان است و از نظر ما فعالیت علمی و پژوهشی در تمامی دانشگاه‌ها و واحدهای آموزشی استان دارای ارزش بوده و قابل حمایت و پشتیبانی است.

وی ادامه داد: بخشی‌نگری در حوزه علم و دانش پذیرفتنی نیست و باید یک نگاه همه جانبه به این حوزه داشت تا بتوان از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به نفع کشور و توسعه آن بهره برد.

وی با بیان این‌که این بنیاد در حال حاضر در مسیر تحول قرار دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری، نخبگان جزو ارکان پیشرفت کشور هستند، بنابراین باید برای حمایت همه جانبه از آن‌ها همگان بسیج شوند و برای جذب و نگهداشت نخبگان جذابیت ایجاد کرده و زمینه‌های حمایت را بیش از پیش تبیین و معرفی کرد.

زندی اضافه کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا جلوی مهاجرت نخبگان گرفته شود و این نکته مهم زمانی حاصل می‌شود که بتوانیم برای حفظ و نگهداشت نخبگان برنامه‌های مدون و اساسی طراحی و عملیاتی کنیم که در این راستا دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، می‌تواند نقش مهم و اساسی ایفا کند.

وی تاکید کرد: در راستای شناسایی و حمایت از نخبگان آمادگی کامل داریم تا با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام /