بدهی، دلیلِ تعطیلی کار در مترو/ شهردار معزول اتهام زد و باید ثابت کند!
بدهی، دلیلِ تعطیلی کار در مترو/ شهردار معزول اتهام زد و باید ثابت کند!
جلسه امروز شورا با بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و سخرانی میان دستور عضو شورا به پایان رسید.

به گزارش شمس، جلسه امروز شورای شهر تبریز با گزارش کمیسیون برنامه و بودجه از بررسی بودجه ۱۴۰۱ آغاز شد که علیرضا نوای باغبان در این خصوص اظهار داشت: پیشنهادم این است که در یک هفته آینده جلساتی برگزار کنیم که اعداد را نهایی کنیم.

وی ادامه داد: اخذ ۲۰۰ میلیارد تومان وام و ۴۸.۵ تومان نیز که از منابع فضای سبز حذف شده بود و براساس بررسی و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ۱۸ میلیارد تومان برای فعالیت‌های فرهنگی در بودجه افزوده شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری پیشنهاد افزایش ۱۱۹ میلیارد تومان برای توسعه تجهیزات موتوری و آتش‌نشانی و کمیسیون سرمایه‌گذاری، ۵ میلیارد تومان برای تحکیم و مرمت عمارت ساعت تبریز که در بودجه افزوده شد.

وی با بیان اینکه برای آسفالت معابر و محلات ۲۷.۵ میلیارد تومان افزوده شد، عنوان کرد: با پیشنهاد کمیسیون ورزش برای افزایش ۲۰ میلیارد تومان موافقت شد برای تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی موافقت شد.

باغبان ادامه داد: کمیسیون عمران نیز ۲۲۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس، مطالعه دسترسی حیدرآباد به اتوبان پاسداران و ساماندهی ورزشگاه ایثار پیشنهاد افزایش اعتبار داشت.علاوه بر این، جهت همسان‌سازی حقوق، مقرر شد براساس برآوردهای شهرداری بودجه‌ای تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه براساس بودجه اختصاصی، خط یک مترو سال آینده نیز تکمیل نخواهد شد، ابراز داشت: بنابراین پیشنهاد ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل خط یک مترو را داده ایم.۹هزار و ۵۱ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری تبریز برای سال ۱۴۰۱ است که ۷۱ درصد آن بودجه عمرانی و ۲۹ درصد نیز هزینه‌های جاری است.

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: برای استحکام ساختمان ساعت در بودجه ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام رسول برگی هم در خصوص جذب در سال آینده گفت: ما افرادی داریم که مدرک دکتری دارند اما راننده استیجاری یا مربی هستند و با کمترین حقوق کار می‌کنند، اولویت جذب در سال آینده باید با چنین افرادی باشد.

دستور جلسه بعدی ادامه بررسی طرح یک فوریتی‌ اعضای شورا در خصوص آئین نامه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تبریز که تمام مواد این دستور جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

از شهردار شکایت می‌کنیم

در ادامه رئیس شورای شهر تبریز به استاندار آذربایجان‌شرقی، رئیس هیئت حل اختلاف در خصوص رسیدگی به اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح شهردار تبریز نامه نوشت و عنوان کرد: تهمت‌هایی در جلسه دیروز مطرح شد که باید به آن توسط استاندار رسیدگی شود وگرنه ما از طرق قانونی دیگر پیگیر خواهیم بود.

بدهی، دلیلِ تعطیلی کار در خط یک مترو

دستور جلسه بعدی سخنرانی میان دستور شهرام دبیری بود که وی در ابتدا با اشاره به آمار کرونا اظهار داشت:در خصوص کرونا بیشترین ابتلا در آمریکا، هند و برزیل است و ایران در رتبه دوازدهم قرار دارد.

وی ادامه داد: در کل دنیا ۴۲۰ میلیون نفر مبتلا شدند و در ایران ۷ میلیون نفر مبتلا شده و ۱۳۴ هزار نفر فوت شدند، اکثر افرادی که فوت کرده‌اند افرادی بودند که واکسن تزریق نکرده بودند.

عضو شورای شهر تبریز در خصوص آخرین وضعیت مترو تبریز گفت: سازمان مترو، ۲۰۰ میلیارد تومان در خط یک به پیمانکاران بدهی دارند و به همین دلیل کار تعطیل بود.

وی ادامه داد: خط یک مترو هم‌اکنون بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیازمند ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که در بودجه سال ۱۴۰۱، بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است و مابقی را هم می‌توان از محل فروش املاک شهرداری در اوحدی تامین کرد.

دبیری با بیان اینکه پیشرفت خط دوم، ۲۰ درصد است که اگر با این روند پیش برود، ۲۰ سال طول می‌کشد، عنوان کرد:جذب ۴۲۰ میلیون دلار فاینانس برای خط دوم در دست اقدام است که در صورت جذب فایناس می‌توان در عرض سه سال، خط دوم را تکمیل کرد.

انتهای پیام/