اگر انتقادی هست به خودم زنگ بزنید
اگر انتقادی هست به خودم زنگ بزنید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من به یکی از منتقدکنندگان گفتم که این قدر که انتقاد می‌کنید و پست می‌گذارید یک بار هم تلفن را برداشته و به خودم زنگ بزنید نه اینکه از زبان من بنویسید که مدیرکل گفته است که نمایشگاه را فوق‌العاده برگزار کردیم زیرا من یادم نمی‌آید کجا این حرف را زده‌ام.

به گزارش شمس، محمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و یازدهمین نمایشگاه استانی مطبوعات اظهار کرد: در خصوص نمایشگاه حرف‌های زیادی وجود دارد و امروز اما جلسه ما جلسه تجلیل از عوامل اجرایی بوده و یک مراسم صمیمی و خودمانی است.

وی با بیان اینکه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز امسال آئینه تمام‌نما از یک همت بود، گفت: چهار سال بود که نمایشگاه برگزار نمی‌شد و ما با یک شرایط جدید باید به سمت یک مسیر می‌رفتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: انتظار می‌رفت تا افرادی که از نمایشگاه انتقاد داشتند و سوال داشتند در ارشاد را می‌زدند و از ما سوال می‌کردند.

به خودم زنگ بزنید نه اینکه از زبان من بنویسید

وی گفت: من به یکی از منتقدکنندگان گفتم که این قدر که انتقاد می‌کنید و پست می‌گذارید یک بار هم تلفن را برداشته و به خودم زنگ بزنید نه اینکه از زبان من بنویسید که مدیرکل گفته است که نمایشگاه را فوق‌العاده برگزار کردیم زیرا من یادم نمی‌آید کجا این حرف را زده‌ام.

بلاغی با اشاره به اینکه ما در یک شرایط خاص نمایشگاه را برگزار کردیم، بیان داشت: بعد از کرونا و دورانی که همه به سمت کتاب مجازی روی آورده بودند این نمایشگاه را برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: هیچ استان به این سطح که ما نمایشگاه برگزار کردیم، برگزار نکرده است و در این نمایشگاه ما همه سعی خود را بر بهترین برگزار کردن آن بودیم.

برخی حرف‌ها هجمه به اجتماع و فرهنگ بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: چهار سال بود که نمایشگاه کتاب تبریز برگزار نمی‌شد، بنده نفی‌کننده مشکلات نیستم ولی برخی حرف‌ها هجمه به اجتماع و فرهنگ بود و قطعا ما در سال‌های آتی بهتر از امسال خواهد بود.

بلاغی خاطرنشان کرد: نمایشگاه به لحاظ اجرایی و کمیته‌ها هیچ نقصی نداشت؛ سازمان‌ها و نهادها کمک فوق‌العاده‌ای به ما کردند.

وی ادامه داد: دلسوزان رسانه با تمام قدرت پای کار آمدند که جای تشکر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متذکر شد: نمایشگاه کتاب برای اولین بار به صورت رسمی با فروش یکپارچه در تبریز شروع شد و اصلا تبریز محل آزمون و خطا نبود بلکه از این به بعد دیگر به این شکل برگزار خواهد شد.

وی اذعان داشت: نمایشگاه کتاب تبریز پس از نمایشگاه تهران با فاصله زیاد نمایشگاه اولین کتاب نسبت به استان‌های دیگر است.

بلاغی با اشاره به نقاط ضعف نمایشگاه کتاب گفت: عدم آشنایی مخاطب با فروش یکپارچه یکی از این مشکلات بود که البته چهار سال پیش یک نظرسنجی کرده بودند و همه معتقد بودند که چرا نمایشگاه موضوع محور نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: مسأله کتاب در آبان ماه به مساله اول استان آذربایجان‌شرقی تبدیل شده بود که زیر سایه تبلیغات و پرداخت رسانه‌ای بود.

وی ابراز کرد: ۱۴ کانون تبلیغاتی تمام قد همراه ما شدند و در تبلیغات نمایشگاه ما را یاری کردند.

بلاغی با بیان اینکه بیش از ۸۰ برنامه جنبی برگزار شد که در نمایشگاه کتاب تهران هم به این اندازه نبود، گفت: کنش‌های کل نمایشگاه، پوشش خبری از طریق رسانه‌ها از نقاط قوت ما بود.

وی با اشاره به اینکه امسال سه و نیم میلیارد تومان بن کتاب آن هم با کد ملی اختصاص یافت، تصریح کرد: این یک رقم بی‌نظیر بود و به عبارتی سه و نیم میلیارد تومان کتاب به بسته خرید خانوارها رفته است.

فروش ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز فروش کتاب است که از فروش ۱۳۰ هزار جلد کتاب بوده است.

وی در خصوص ناشران استانی خاطرنشان کرد: ناشران امسال نیز همانند سال‌های قبل غرفه داشتند، شایعه‌ای مبنی بر ممیزی شدن کتاب بود که به صراحت می‌توان گفت که حتی یک عنوان کتاب از لیست حضور در نمایشگاه حذف نشد.

بلاغی ادامه داد: ۱۰ درصد تخفیف ناشران اختصاص دادیم، در روز دوم این میزان به ۳۰ درصد هم رسید ولی در نهایت ۱۰۰ درصد فروش کتاب استانی را به به خود ناشران دادیم و اجازه ندادیم به ناشران فشار وارد شود.

وی افزود: از استاندار آذربایجان‌شرقی تشکر ویژه برای همراهی در این نمایشگاه و حمایت‌های ویژه آنها تشکر می‌کنیم.

بلاغی گفت: بنرهای آئین‌های سنتی شب یلدا در تبریز نصب شده ولی ما خبری نداریم! مجوزها را از چه کسی گرفته‌اند؟

  • منبع خبر : فارس