انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان
انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان
ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر امروز (چهارشنبه) در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، چند صد تن شهید و مجروح شدند.

به گزارش شمس، لحظاتی پس از انفجار نخست، صدای انفجار دوم نیز در نزدیکی انفجار اول شنیده شد و عوامل امدادی هم به سرعت خود را به محل حادثه رسانده اند.

معاون امنیتی استاندار کرمان تروریستی بودن انفجارها را تائید کرده است.

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده توسط سخنگوی سازمان اورژانس کشور، حال تعدادی از مجروحان وخیم گزارش شده است؛ همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان کرمان برای خدمات رسانی به مجروحان حادثه تروریستی آماده شده است.

به گفته بابک یکتاپرست، علاوه بر این، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز برای خدمات رسانی به مجروحان این حادثه آماده هستند.

وی افزود: در این حادثه سه امدادگر اورژانس که برای خدمات رسانی به محل اعزام شده بودند که دو نفر مجروح و یک نفر هم به شهادت رسید.

سخنگوی سازمان اورژانس با تاکید بر اینکه واحدهای امداد هوایی برای عزیمت به کرمان و انتقال احتمالی مجروحان آماده است، اضافه کرد: ۶۰ تخت بستری ویژه هم در تهران برای خدمات رسانی به مجروحان بدحال پیش بینی شده است.

به دستور رئیس هلال‌احمر و با هدف رسیدگی به روند امدادرسانی در حادثه انفجار استان، دبیرکل و رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر راهی کرمان شدند

رییس سازمان جمعیت هلال احمر ضمن پیگیری وضعیت امدادگران مصدوم این جمعیت و سایر مصدومان حادثه، به مدیرعامل هلال‌احمر کرمان دستور داد تا با حداکثر توان در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.

در پی وقوع حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن پیگیری وضعیت امدادگران مصدوم این جمعیت و سایر مصدومان حادثه، به مدیرعامل هلال‌احمر کرمان دستور داد تا با حداکثر توان در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.

سید محمد صابری رییس مرکز اورژانس کرمان با بیان اینکه خیابان های شهر مرکز استان بسیار شلوغ است و کار انتقال مجروحان بین بیمارستان ها دچار مشکل می شود گفت: از مردم می خواهیم خیابان ها را خلوت کنند.

وی گفت: برای انجام خدمات درمانی نیاز به انتقال مجروحان انفجار های تروریستی، بین بیمارستان هاست، درحالی که شهروندان درحال مراجعه به بیمارستان ها هستند و درخواست داریم به بیمارستان ها مراجعه نکنند و خیابان ها را خلوت کنند.

صابری همچنین با بیان اینکه هیچ کمبودی در کرمان برای درمان مجروحان از نظر پزشک، تجهیزات تخصصی، تخت و امکانات نداریم اظهار داشت: باوجود اینکه نیازی در این زمینه نداریم، با هماهنگی تهران امکان انتقال هوایی مجروحان مهیاس که در صورت نیاز این مهم انجام خواهد شد اما تاکنون کمبودی گزارش نشده است.

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیات دولت پنج شنبه ۱۴ دیماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.