افزایش ۱۲ درصدی صادرات از گمرک جلفا
افزایش ۱۲ درصدی صادرات از گمرک جلفا
مدیر کل گمرک جلفا گفت: در هشت ماهه امسال ۲۰۳ هزار و ۱۶۱ تن کالا به ارزش ۱۱۳ میلیون و ۸۰۹ هزار دلار از طریق این گمرک مرزی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش شمس، محمد خلیلی درباره میزان صادرات از گمرک جلفا اظهار داشت: در هشت ماهه سال گذشته ۱۸۴ هزار و ۳۵۵ تن کالا به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۶۶۳ هزار دلار از طریق گمرک جلفا صادر شد.

وی عمده کالاهای صلادر شده از این گمرک را شامل خشکبار، مشتقات نفتی، رنگ ساختمانی ، سنگ نمای ساختمان، کاشی و سرامیک عنوان کرد و گفت: ترکیه، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان ، عراق، روسیه ، گرجستان ، افغانستان ، ترکمنستان و قزاقستان عمده کشورهای مقصد این کالاهای صادر شده بودند.

مدیر کل گمرک جلفا همچنین از واردات ۱۷۱ هزار و ۸۷۹ تن کالا به ارزش ۵۰۷ میلیون و ۸۱۸ هزار دلار از طریق گمرک جلفا در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است .

وی عمده کالاهای وارداتی از گمرک جلفا را شامل تخته و الوار ، مواد اولیه سیگار، ام دی اف و مواد اولیه واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: عمده کشورهای مبداء این کالاهای وارداتی ترکیه، آلمان ، ژاپن، چین ، امارات متحده عربی ، گرجستان ، کره ، اسپانیا و اتریش بودند.

خلیلی همچنین از کاهش هشت درصدی ترانزیت خارجی با مبداء گمرک جلفا در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در همین مدت ترانزیت خارجی با مقصد جلفا ۱۱ درصد افزایش یافته است .

مدیر کل گمرک جلفا همچنین گفت: امسال ۳۴ هزار و ۹۲۵ نفر از طریق کمرگ جلفا به کشورمان وارد شدند و ۲۳ هزار و ۳۳۲ نفر نیز خارج شدند.

  • منبع خبر : ایرنا