اعزام نخستین کاروان زائران حسینی توسط شهرداری تبریز به کربلای معلی
اعزام نخستین کاروان زائران حسینی توسط شهرداری تبریز به کربلای معلی
نخستین کاروان زائران به مناسبت اربعین حسینی عصر امروز توسط شهرداری تبریز به سمت مرز مهران اعزام و بدرقه شدند.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار شهردار تبریز در آیین بدرقه نخستین کاروان اعزامی به سوی کربلای معلی اظهار کرد: خدا را شاکریم که امسال نیز با عنایت حضرت حق، حضرت ولی عصر(عج) و حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) شاهد و ناظر بدرقه زوار کربلا به مناسبت اربعین حسینی باشیم.

هوشیار افزود: شهرداری تبریز امسال نیز مثل سال گذشته برای حضور پر رنگ در زیارت اربعین برنامه ریزی کرده و زائران از مسیر تمرچین به نجف برای حضور در این آیین پر شکوه اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه موکب های مختلف شهرداری تبریز در بین مسیر و در کربلای معلی مستقر شده اند، افزود: علاوه بر این موضوع همچنین تنظیف قسمتی از خیابان های کربلا را نیز به عهده گرفته ایم.

شهردار تبریز ادامه داد: همچنین همشهریان عزیزی که علاقمند به حضور در زیارت اربعین حسینی بودند با ثبت نام در سامانه طریق اعلام حضور کرده و امروز نزدیک به یک هزار نفر را بدرقه می کنیم.

هوشیار با آرزوی بازگشت توام با سلامتی زائران حسینی به کشور تصریح کرد: تلاش داریم زیارت اربعین همچون سال های گذشته با عظمت هر چه بیشتر برگزار شده و ما نیز کارگزار و خدمتگزار تمام زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هستیم.

وی گفت: امیدواریم این حرکت بزرگ و بین المللی که تمام جریان های دنیا در آن متمرکز هستند در جای جای دنیا نمود و عظمت بی نظیری از شیعیان و مسلمانان برای تک تک مردم دنیا نشان دهد و این حرکت به ظهور حضرت ولی عصر(عج) منجر شود.

عضو هیئت رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز از تدوین و برنامه ریزی روزانه برای ارائه خدمات به زائران حسینی خبر داد و گفت: به طور روزانه اتوبوس های شهرداری از تبریز به سمت کربلای معلی اعزام می شوند.

یاسین بجانی افزود: امروز مراسم بدرقه جمعی از شهروندان تبریزی به مرز مهران برگزار شد تا در اجتماع بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده موکب جنت الحسین(ع) توسط شهرداری تبریز در مرز تمرچین و کربلای معلی به منظور خدمات دهی به زائران حسینی برپا خواهد شد.

احد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهرتبریز و رییس کمیسیون خدمات شهری در حاشیه مراسم بدرقه زائران حسینی خاطرنشان کرد: امروز اولین مرحله بکارگیری اتوبوس های تازه خریداری شده شهرداری تبریز است.

وی عنوان کرد: نقش کلیدی شهر تبریز برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم اربعین حسینی با تامین ناوگان حمل و نقل عمومی و ایاب و ذهاب شهروندان تبریزی با تصویب لایحه دو فروریتی رقم خورد.

انتهای پیام /