اعتماد به بازارهای مالی برای حفظ ارزش دارایی
اعتماد به بازارهای مالی برای حفظ ارزش دارایی
در راستای معرفی رویکردی جدید به سرمایه گذاری در بازارهای مالی همایش «چشم انداز بازارهای مالی و فرصت های کسب سود» در تبریز برگزار شد.

به گزارش شمس، همایش چشم انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود به همت موسسه آی بی شاپ اولین و بزرگترین مرکز سرمایه‌گذاری آنلاین تبریز پس از افتتاح سوپر مارکت مالی شعبه تبریز در تالار آمفی‌تئاتر پتروشیمی برگزار شد.

سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی

شهبد صیقلانی کارشناس حوزه اقتصادی تامین سرمایه تمدن در همایش چشم‌انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود،  با بیان اینکه در کشوری مثل ایران که تورم‌های بالایی وجود داردو ارزش پس‌اندازها و دارایی‌ها روز به روز کاسته می‌شود، گفت: با سرمایه گذاری می‌توانیم ارزش دارایی را حفظ نمونده و بازدهی مناسبی نیز داشته باشیم.

وی حفظ دارایی در برابر تورم را نخستین انگیزه یک سرمایه‌گذار آماتور دانسته و افزود: در این راستا نیاز است که اطلاعاتی ابتدایی به مخاطبین سرمایه‌گذاری عرضه گردد.

کارشناس حوزه اقتصادی تامین سرمایه تمدن اظهار داشت: چهار متغیر اساسی برای شناسایی اقتصادی وجود دارد، سرمایه‌گذار باید بداند که در کجای سیکل اقتصادی قرار دارد و چه زمانی برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است.

صیقلانی ادامه داد: برای شناخت روندهای اقتصادی، ابتدا باید تولید ناخالص داخلی و رشد یا افت آن را بررسی کرد، سپس نقدینگی را مد نظر قرار دهد و در نهایت وضعیت مربوط به تورم و نرخ ارز را نیز در سرمایه‌گذاری لحاظ کرد.

رونق اقتصادی با سرمایه گذاری در بازار سرمایه

رئیس شورای شهر تبریز نیز در این همایش با بیان اینکه شرکت‌های تامین سرمایه عملکرد موفقی داشتند، بیان کرد: در ارتباط با پروژه متروی تبریز اوراق مشارکت عرضه کردیم و از شرکت‌های تامین سرمایه برای جذب سرمایه گذاری بزرگ بهره بردیم تا خطوط مترو را پیش ببریم.

وی با اشاره به اهمیت بازار سرمایه در کشورهای مختلف، خاطرنشان کرد: این نوع سرمایه‌گذاری بهتر از بانک بوده چرا که منجر به رونق اقتصادی می‌گردد از سویی تضمین آن نیز وجود دارد.

رئیس شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه بازار سرمایه این روزها حرف اول را می‌زند و در دنیا نیز تلاش می‌کنند با تامین امنیت سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاران را جذب کنند متذکر شد: ما نیز در تلاش هستیم سرمایه گذاران تبریزی که عرق شهر تبریز را دارند با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه ای جذب کنیم تا در کلانشهر تبریز سرمایه گذاری‌های کلان انجام بدهند.

آی‌بی شاپ رابط بین سرمایه گذاران با شرکت

پیمان باغچه سرا نیز در این همایش عنوان کرد: تامین سرمایه تمدن یکی از اولین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های بازار سرمایه با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار سرمایه گذار است

.وی ادامه داد : هر وقت صحبت از بورس می‌شود، معمولا مردم اتفاقات سال‌های گذشته را به یاد می‌آورند، اما خرید و فروش سهام تنها یکی از ابزارهای بازار سرمایه است.

مدیر عامل آی بی شاپ گفت: شرکت‌ تامین سرمایه تمدن یکی از اولین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های بازار سرمایه با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار سرمایه گذار است. بالای ۸۰ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه است و آی‌بی شاپ رابط بین مردم و بازار با شرکت است.

وی خاطرنشان کرد: در شرکت تامین سرمایه تمدن و آی بی شاپ، خدماتی وجود دارد که مردم عادی بتوانند از فرصت‌های موجود بهره مند شوند. محصولات شرکت، شامل پکیجی برای افراد مختلف با ریسک‌پذیری مختلف است تا با هر سطحی نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.

باغچه سرا یادآور شد: مهم‌ترین ابزار در بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که ابزاری برای جذب منابع خرد افراد و شرکت‌ها به حساب می‌آیند. آی بی شاپ توانسته بیش از هزار میلیارد تومان تامین سرمایه جمعی را انجام بدهد.