از رایی که با چشم دل داده شده تا کسی که به عشق حاج قاسم آمده بود
از رایی که با چشم دل داده شده تا کسی که به عشق حاج قاسم آمده بود
مردم انقلابی تبریز، امروز با حضور حماسی پای صندوق‌های رای بار دیگر شعور سیاسی خود را به نمایش گذاشتند.

گروه سیاسی شمس: هشت صبح امروز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد. انتخاباتی که بسیاری در داخل و خارج از کشور چشم به آن دوخته‌اند؛ همان انتخاباتی که به قول رهبر انقلاب شرکت در آن دوستان را خوشحال و بدخواهان را ناامید می‌کند.

مردم تبریز اما برخلاف پیشبینی بسیاری، از لحظات آغازین انتخابات مجلس، کاری کردند کارستان و صف‌های طولانی مردم برای انتخاب نماینده اصلح انعکاس چشمگیری در رسانه‌ها داشت. مردمی که برخلاف هجمه‌ها و لجن پراکنی رسانه‌های معاند، برای ایران پای صندوق‌ها آمده و می‌دانند که راه تغییر و بهبود وضعیت اقتصادی از صندوق‌های رای می‌گذرد.

مسجد انگجی تبریز، یکی از شعب اخذ رای است که ماجراهای بسیاری را امروز در دل خود جای داده است. جایی که پدر، دست پسر روشن دل خود را گرفته و پای صندوق رای ایستاده‌اند تا نه با چشم سر بلکه با چشم دل انتخاب کند و به پایندگی ایران و ایرانی رای دهد.

اما دیگری با عکس حاج قاسم آمده در پاسخ به سوالم که این عکس را به چه مناسبت در دست داری؛ فقط یک جمله می‌گوید:” به عشق حاج قاسم رای می‌دهم” این عشقِ حاج قاسم همان عشق به امنیت کشور و احترام به خون شهدایی است که برای امنیت این مردم و کشور از جان شیرین خود گذشته‌اند.

مادری که دست دختر خردسالش را گرفته در پاسخ به این سوال که چگونه به افراد اصلح رسیده‌اید پاسخ داد: ” سعی کردم که سابقه و عملکرد کاندیداها را در چهار سال گذشته بررسی و آگاهانه انتخاب کنم.”

صف‌های رای در تبریز، منظره‌های دیدنی کم نداشت. پیرمردی که با قد خمیده پای صندوق رای آمد و رای خود را نشسته روی زانو نوشت اما مقابل دشمنان و هجمه‌های آنان زانو زد.

حضور رای اولی‌ها اما جلوه دیگری در این انتخابات دارد، آنهایی که برای نخستین بار در تعیین سرنوشت خود نقش آفرینی می‌کنند. جوانانی که در سال گذشته هدف دشمنان قرار داشتند اما با حضور پرشور خود در انتخابات نشان دادند که پای ایران و ایرانی ایستاده‌اند.