از اشتغال‌زایی برای زنان خانه‌دار تا لزوم آموزش تخصصی علوم روز
از اشتغال‌زایی برای زنان خانه‌دار تا لزوم آموزش تخصصی علوم روز
مدیرعامل موسسه آموزشی سپیدار، آموزش علوم روز از جمله هوش مصنوعی، متاورس، بلاک‌چین، شبیه‌سازی و... ‌ را جزو چشم‌اندازهای نزدیک این آموزشگاه دانست و اذعان کرد: اقتضاء علمی روز می‌طلبد که دانش را بیرون از درب‌های دانشگاه و به‌صورت عملی‌تر یاد بدهیم.

به گزارش شمس، نوشین رنجبر عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به این‌که آموزشگاه سپیدار بیش‌‌از ۳ دهه است که در حوزه‌های آموزشی فعالیت می‌کند، اظهارداشت: دهه اول فعالیت این آموزشگاه، مباحثی در زمینه فناوری اطلاعات، آموزش‌های مالی و بازرگانی را آموزش دادیم.

وی ادامه داد: دهه دوم فعالیت این آموزشگاه نیز با تعمیم مباحث آموزشی درصدد گستراندن فعالیت‌های خود بود که خوش‌بختانه اغلب کارآموزان با دریافت پروانه کسب و وام‌های خوداشتغالی گام موثری در بالا بردن کیفیت آموزشی خود داشته است.

مدیرعامل موسسه آموزشی سپیدار، آموزش سرباز ماهر را یکی دیگر حیطه‌های آموزشی سپیدار دانست و گفت: سربازانی که بعد از گذراندن دوره‌ها، گواهی‌نامه دریافت می‌کنند، حدود دو ماه کسر از خدمت می‌شوند و وام جهت اشتغال می‌دهند.

وی یادآور شد: بالای ۷۰ درصد از کارآموزانی که در سپیدار، آموزش دیده و گواهی دریافت می‌کنند، اشتغال‌آفرینی کرده‌اند

رنجبر یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۳ هزار نفر را آموزش و گواهینامه داده‌ایم و امسال نیز تا پایان سال چنین آماری را شاهد خواهیم بود. سپیدار به‌عنوان کارآفرین انتخاب شده است؛ چراکه حدود ۶۰ پرسنل دارد که این‌جا فعالیت می‌کنند.

وی دهه سوم فعالیت‌های این آموزشگاه را شروع یکسری فعالیت‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: برای بانوان سرپرست خانوار آموزش‌های مهارت می‌دهیم که بعد از اتمام دوره بتوانند نسبت به اخذ وام اشتغال‌زایی و ایجاد شغلی متناسب با مهارت زندگی خود را بچرخانند‌. همچنین آموزش‌های حوزه صنایع غذایی از جمله تربیت باریستاهای حرفه‌ای و… نیز جزو مباحث این آموزشگاه است.

مدیرعامل موسسه آموزشی سپیدار، آموزش علوم روز از جمله هوش مصنوعی، متاورس، بلاک‌چین، شبیه‌سازی و… ‌ را جزو چشم‌اندازهای نزدیک این آموزشگاه دانست و اذعان کرد: اقتضاء علمی روز می‌طلبد که دانش را بیرون از درب‌های دانشگاه و به‌صورت عملی‌تر یاد بدهیم، چراکه با رشد فناوری‌ها خواهان نیز زیاد می‌شود و صرف تحصیل آکادمیک عمقی نبوده و خروجی مطلوبی را نخواهد داشت‌.

انتهای پیام/