ارسال ده هزار و ۷۰۰ اثر به هفتمین جشنواره ملی فانوس/ طوفان الاقصی نشاط گرفته از دفاع مقدس بود
ارسال ده هزار و ۷۰۰ اثر به هفتمین جشنواره ملی فانوس/ طوفان الاقصی نشاط گرفته از دفاع مقدس بود
محدثی از ارسال ده هزار و 700 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره سراسری فانوس به میزبانی تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، مصطفی محدثی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در خصوص اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فانوس در تبریز با بیان اینکه دیار آذربایجان سر منشاء تغذیه کنندگان تمدن، عشق و ایثار در طول تاریخ بوده گفت: پرچم حماسه از گذشته‌های دور بر دوش ستارخان و باقرخان ها بوده تا به دست سردار شهید باکری در زمان حال برسد و در حوزه عشق و فرهنگ از خاقانی تا شهریار پرچمداری در این سلسله را برعهده داشته اند.

وی افزود: با این ظرفیت گسترده و عظیم یکی از بهترین فضاهایی که می‌شد این جشنواره در آن برگزار شود شهر تبریز بود.

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره ملی فانوس با تاکید بر اینکه جشنواره با هدف بیانِ بخشی از گنجینه لایزال معارف دفاع مقدس طرح ریزی شده اذعان داشت: دفاع مقدس اتفاقی صرفا تاریخی نیست که در هشت سال رخ داده و به تاریخ پیوسته باشد و ما امروز برای بیان آن ناگریز هستیم به عقب برگردیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس در لحظه لحظه زندگی اکنون ما و بیشتر از این در آینده جهان امتداد خواهد داشت، هرچه از ایام دور شویم خودمان و جهان ظرفیت‌های دیگری از این اتفاق را درک خواهد کرد.

دبیر هفتمین جشنواره ملی فانوس متذکر شد: طوفانی که امروز در غزه وزیدن گرفته و روح مقاومت و ایثار را در جان مردم آزاده جهان بیدار کرده یکی از گوهرهای گنیجه دفاع مقدس است و تا سال‌های سال گروه‌های آزاده خواه از این گنجینه تغذیه خواهند کرد، دریایی که هر چه از آن برداریم کم نخواهد شد.

محدثی ادامه داد: جشنواره فانوس برای حفظ، گسترش و ایجاد انگیزه بیشتر برای کارکردن در حوزه مفهومی دفاع مقدس و بیشتر همراه کرده نسل جوان به عنوان تولید کننده و مخاطب اثر مورد تاکید بوده است.

وی با بیان اینکه باید حوزه مفهومی دفاع مقدس را از آن تعریف محدود همیشگی دامنه ای باز کنیم، خاطر نشان کرد: دفاع مقدس در تمام لحظات با همه دغدغه‌های زندگی ما ارتباط دارد و میتواند جلوه‌های متنوع و گوناگونی داشته باشد.

محدثی با بیان اینکه جشنواره فانوس روند رو به رشدی داشته است، اذعان داشت: در دوره هفتم بیش از ده هزار و ۷۰۰ اثر در بخش‌های فیلم، موسیقی، تولیدات رادیویی، هنرهای نمایشی و تجسمی و بخش دانش آموزی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست ۴۶۰ اثر منتخب مراکز استانی برگزیده شده است که در نهایت ۵۹ اثر در سطح ملی مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی راه اندازی بخش دانش آموزی در این دوره را یکی از تدابیر همراه سازی نسل جوان در تولید آثار فاخر دفاغ مقدسی دانسته و ادامه داد: در این دوره رشته‌های تئاتر صحنه‌ای، عکس، نقاشی و فیلم ۱۸۰ ثانیه ای برای دانش آموزان در نظر گرفته شده بود که در حدود یک هزار و ۷۰۰ اثر از دانش آموزان سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است.