اختصاص رتبه دوم آمار سوانح چهارشنبه آخر سال به آذربایجان شرقی
اختصاص رتبه دوم آمار سوانح چهارشنبه آخر سال به آذربایجان شرقی
رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی از مصدومیت ۵۰۸ نفر بر اثر استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال در استان خبر داد و گفت: رتبه دوم آمار سوانح چهارشنبه آخر سال به آذربایجان شرقی اختصاصی یافت.

به گزارش شمس، اصغر جعفری روحی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح بیست و دوم اسفند تا ۸ صبح بیست و سوم اسفند جمعاً ۵۰۸ نفر دچار مصدومیت ناشی از مواد محترقه شدند که از این تعداد ۳۰۰ نفر در تبریز و ۲۰۸ نفر آنها شهرستان‌ها دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه ۸۵ نفر از این تعداد در بیمارستان و بخش‌های مراقبت ویژه بستری شدند، اظهار کرد: ۱۹۹ نفر دچار آسیب چشمی، ۱۸۰ نفر دچار سوختگی و دو نفر نیز قطع عضو و یک نفر جان باخت.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۰۳ نفر استفاده کننده مواد محترقه بودند و ۲۰۵ نفر هم رهگذران و تماشاچیان هستند.

جعفری روحی گفت: این آمار مربوط به چهارشنبه آخر سال بوده و ۹۹ نفر نیز از اول اسفند ماه دچار آسیب شده‌اند و یک نفر نیز قبل از چهارشنبه سوری فوت کرده است.

وی یادآور شد: سال قبل ۴۳۷نفر در استان دچار مصدومیت شده بودند و امسال با افزایش آمار مصدومان موجه هستیم.

بر اساس این گزارش، شب گذشته در پی انفجار در یک مغازه در تبریز یک نفر فوت کرد که علت فوت در ابتدا مواد محترقه گزارش شد ولی با بررسی آتش نشانی علت انفجار، مواد محترقه نبوده بلکه لوازم کار متوفی بوده است . بر این اساس شب گذشته فقط یک نفر در تبریز جان باخته است.