اختصاص رایگان اماکن ورزشی شهرداری تبریز به دانش‌آموزان
اختصاص رایگان اماکن ورزشی شهرداری تبریز به دانش‌آموزان
شهردار تبریز به همراه رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون گردشگری، سرمایه‌گذاری و بهبودفضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز با مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شمس، شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این دیدار اظهار کرد: قیمت‌گذاری نرخ سرویس مدارس در سال جاری مبنای قیمت‌گذاری سال آینده است و باید با نظارت دقیق مانع بروز نرخ میدانی شد.

وی افزود: نگاه ما به سرانه فضای تحصیلی شهر یکپارچه بوده و آماده تعامل با دانشگاه و مدارس شهر در این راستا هستیم.

دبیری با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تبریز و آموزش و پرورش در حوزه آموزش ورزشی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: اماکن ورزشی شهرداری تبریز می‌تواند به صورت رایگان در اختیار  دانش آموزان قرار ‌گیرد و در راستای  افزایش شورا و نشاط اجتماعی مدارس مسابقات ورزشی در این سالن‌های ورزشی برگزار ‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری تبریز در مناطق کم‌برخوردار شهر اقدام به تجهیز مدارس به وسایل ورزشی کرده است که اقدام مثبتی در این زمینه است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحت مدارس استعداد دانش‌آموزان تنها در حوزه ورزش نیست و باید جریان استعدادیابی در حوزه‌های مختلف را برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر افزود: می‌توان نقشه پراکندگی استعداد دانش‌آموزان را احصا  کرده و بر اساس آن به مناطق تکالیفی برای پرورش این استعدادها ارائه کرد.

وی افزود: باید غربالگری استعداد داشته و بر اساس آن به نزدیک ترین فرهنگسرا، تکالیفی در راستای آن استعدادها ارائه کرد.

زعفرانچی‌لر تأکید کرد: مربیان مجربی در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در فرهنگسراها وجود دارند که می‌توانند در آموزش دانش‌آموزان مفید واقع شوند.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نظر مساعد شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز درباره کرایه سرویس مدارس اظهار کرد: بازخورد خوبی از موافقت شورای اسلامی شهر با نرخ کرایه سرویس مدارس دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: باید توجه ویژه‌ای به سرانه فضای تحصیلی تبریز شود چرا که  محتوا و پرداخت به کتاب و واقعی بودن نمره‌ها در مدارس دولتی بیشتر است.

سعادتی با اشاره به بازسازی و توسعه مدارس تبریز با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز گفت: تقویت اردوگاه ها و زیرساخت‌های آموزشی جزو برنامه‌های آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای فرهنگی دانش آموزان تأکید کرد: دانش‌آموزان باید از فضای صرفا آموزشی خارج و به سمت فضای تربیتی بروند.

این دیدار با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز، شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر و حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر برگزار شد.

انتهای پیام /