اجرای طرح جهش تولید با مشارکت ۵۱۰ هزار بهره‌بردار در ۲۵ استان کشور
اجرای طرح جهش تولید با مشارکت ۵۱۰ هزار بهره‌بردار در ۲۵ استان کشور
مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزرات جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح جهش تولید در کشور با مشارکت 510 هزار بهره‌بردار در 25 استان کشور، انتقال جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان را از طریق کارشناسان ضروری ساخته است.

به گزارش شمس، عزیز کریمی مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزرات جهادکشاورزی امروز در روز ملی انتقال یافته‌های تحقیقاتی با حضور معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت ۲۵ استان کشور در مراغه اظهار کرد: روز ملی انتقال یافته‌های تحقیقاتی با حضور معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت ۲۵ استان کشور در مراغه برگزار شد.

وی افزود: در این روز آخرین یافته‌های تحقیقاتی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم در زمینه گندم، جو، نخود، عدس، دانه‌های روغنی و علوفه توسط محققان به کارشناسان منتقل شد.

کریمی اضافه کرد: اجرای طرح جهش تولید در کشور با مشارکت ۵۱۰ هزار بهره‌بردار در ۲۵ استان کشور، انتقال جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان را از طریق کارشناسان ضروری ساخته است.

مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزرات جهادکشاورزی در ادامه گفت: آخرین دستاورد ها و ارقام جدید موسسه تحقیقات کشاورزی دیم از طریق کارشناسان حاضر در این رویداد به کشاورزان منتقل خواهد شد.

وی افزود: با وجود بارندگی‌ها و شرایط آب هوایی مناسب پیش‌بینی می‌شود امسال تولید محصول زراعی در کشور ۲۵ درصد افزیش داشته باشد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: تاکنون در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۱۱۳ رقم برای دیم زارهای کشور معرفی شده است.

مظفر روستایی افزود: آشنایی با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی موسسه دیم و افزایش بهره‌وری در طرح جهش تولید در دیم‌زارها از جمله اهداف اصلی برگزاری این برنامه علمی و آموزشی است.