۸۱ درصد خودروهای سرقتی پراید هستند/ بازداشت کلاهبردار ۳۰ میلیارد تومانی!
۸۱ درصد خودروهای سرقتی پراید هستند/ بازداشت کلاهبردار ۳۰ میلیارد تومانی!
سردار عبدی گفت: 81 درصد خودروهای سرقتی پراید هستند و یکی از راهکارهای کاهش آمار آن استفاده شهرونئدان از قفل پدال است.

به گزارش شمس، سردار «حسین عبدی» فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه حوزه ماموریت پلیس در عرصه خدمت‌رسانی بسیار گسترده است، اظهار داشت: سطح وقوع جرایم در آذربایجان‌ شرقی در قیاس با نرخ متوسط کشوری پایین است و این نشان می‌دهد جامعه‌مان امنیت دارد.

وی با تبریک روز خبرنگار به فعالان این عرصه، تصریح کرد: اهالی رسانه با همکاران‌مان ارتباط بسیار خوبی دارند و نقش خبرنگاران در عصر ارتباطات بسیار موثر و حیاتی است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر آرامش را در جامعه افزایش دهیم کارمان را درست انجام داده‌ایم، توضیح داد: وظیفه‌ پلیس ممانعت از خودکشی افراد و یا کمک‌رسانی به مصدومان سوانح نیست ولی ما برای نجات انسان‌ها خود را مسئول می‌بینیم.

وی با اشاره به افزایش توانایی پلیس در کشف جرایم، خاطرنشان کرد: آنچه برای پلیس اهمیت دارد جلب اعتماد مردم است و خوشبختانه وجود نیروهای خدوم و مومن این زمینه را فراهم کرده است.

عبدی خواستار رعایت ایمنی‌های لازم از سوی شهروندان برای پیشگیری از سرقت شد و ابراز داشت: در ۴ ماهه‌ اول سال ۱۱۳ باند سرقت بازداشت و متلاشی شده‌اند و آذربایجان‌ شرقی جزو ۴ استانی است که سرقت اندکی در آن رخ می‌دهد.

وی خواستار احیاء فرهنگ نگهبان محله در مناطق مختلف تبریز شد و با اشاره به تاثیر آن در کاهش جرایم، عنوان کرد: قطعاً پلیس نمی‌تواند برای تک تک خودروها نگهبانی دهد تا از سرقت آن‌ها جلوگیری کند اما تمام تلاش خود را برای کشف اموال مسروقه به کار می‌بندد.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شاهد افزایش ۱۷ درصدی سرقت در ۴ ماهه‌ی اول سال جاری بوده‌ایم، اذعان کرد: ۸۱ درصد خودروهایی که به سرقت رفته‌اند پراید بوده‌اند لذا از صاحبان این نوع خودرو می‌خواهیم حتما از قفل پدال و فرمان استفاده کنند.

وی در پایان صحبت‌های خود از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با جعل کارت ملی افراد متمول حساب آنان را خالی می‌کرد و بیش از ۳۰ میلیارد تومان از این طریق اموال نامشروع کسب کرده است.

انتهای پیام/