۷۵ درصد صنایع دستی توسط زنان تولید می‌شود/ آمادگی ایران برای توانمندسازی زنان کشورهای اسلامی
۷۵ درصد صنایع دستی توسط زنان تولید می‌شود/ آمادگی ایران برای توانمندسازی زنان کشورهای اسلامی
ابتکار گفت: زنان ایرانی توانمند هستند و حاصل این توانمندی است که 75 درصد صنایع دستی کشورمان را آنان تولید می‌کنند.

به گزارش شمس، معصومه ابتکار در اختتامیه جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی اظهار داشت: هنر، صنایع دستی و نوآوری با اشتغال، تاریخ و استقلال ما ارتباط دارد و به پیوندهای بیشتر کشورهای اسلامی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: زنان ایرانی توانمند هستند و حاصل این توانمندی است که ۷۵ درصد صنایع دستی کشورمان را آنان تولید می‌کنند و قطعا زنان در سایر کشورها نیز نقش آفرینی در اقتصاد و فرهنگ دارند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: ایران برای ۴۰ دهه بر روی ارزش‌های اسلامی و هنر و تاریخ خود ایستاده و از هنر اسلامی نگهداری کرده است.

وی افزود: ایران ۸۰ درصد تولید فرش جهان را دارد که بیشتر آن نیز در روستاها توسط زنان بافته می‌شود که جزیی از فرهنگ ماست.

ابتکار گفت: هنر همان چیزی است که ما در زندگی روزمره خود از آن استفاده می‌کنیم و من مفتخرم لباسی استفاده می‌کنم که زنان روستایی سیستان آن را دوخته‌اند و مطمئنم این هنر در شهرستان‌های ایران و اکثر کشورهای جهان وجود دارد.

وی تاکید کرد: هنر و صنایع دستی پتانسیلی برای کشورهای اسلامی است و برای کار با یکدیگر به خوبی می‌توانیم با توانمندسازی زنان از ابزارهایی مانند نت ورک مارکتینگ استفاده کنیم تا تولیدات خودمان را در بازار مشترک به فروش برسانیم.

این مقام مسئول یادآور شد: ما آماده‌ایم به زنان کشورهای اسلامی هنر و صنایع دستی را یاد دهیم تا در کنار یکدیگر اقتصاد را به پیشرفت برسانیم