۴۶ کودک بی‌سرپرست صاحب خانواده شدند/ کودک کارتن‌خواب نداریم
۴۶ کودک بی‌سرپرست صاحب خانواده شدند/ کودک کارتن‌خواب نداریم
صحاف از نگهداری 320 کودک بی‌سرپرست در مراکز اقامتی بهزیستی آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش شمس، «فرگل صحاف» در گفت‌وگو با خبرنگاران از اقامت ۳۲۰ کودک در مراکز نگهداری و شیرخوارگاه‌های بهزیستی آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: یارانه نگهداری هر کدام از این کودکان بین ۶۵۰ الی ۹۲۴ هزار تومان است. تعداد فرزندان امداد بگیر از اعتبارات ۱۶۰۵ نفر می‌باشند برای ۲۵۰ نفر از فرزندان تحت پوشش هم بیمه آتیه واریز می‌شود.

وی یادآور شد: تعداد چهار کودک طی یک سال گذشته در استان رها شده بودند، در این مدت ۴۶ فرزندخواندگی نیز داشتیم که این کودکان کاملا بی‌سرپرست بوده و حضانت‌شان به بهزیستی واگذار شده بود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای یک هزار و ۷۱۴ خانواده دارای چندقلو تا شش سالگی کودکان خدمات مستمر و غیرمستمر پرداخت می‌شود، افزود: بهزیستی استان در پیشگیری از معلولیت‌ها از جمله تنبلی چشم، غربالگری شنوایی، مشاوره ژنتیک و اختلالات مادرزادی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: کودک خیابانی کارتن خواب در استان وجود ندارد و تمامی کودکان خیابانی استان دارای خانه هستند. طی یک سال گذشته نیز ۳۱ خانواده کودک خیابانی استان خدمات توانمندسازی دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول از مراجعه‌ی ۲۲ نفر در استان برای دریافت کمک هزینه‌ی تغییر جنسیت خبر داد و ابراز داشت: در آذربایجان‌شرقی ۷۷ هزار و ۷۷ نفر دارای معلولیت داریم و تعداد مستمری بگیران ۷۴ هزار و ۳۱۲ نفر و تعداد بیمه‌شدگان ۸۴ هزار و ۳۵۴ نفر هستند.

انتهای پیام/