آقای فرهنگی در انتصابات دخالت نکنید/ ایجاد دودستگی در شأن شما نیست
آقای فرهنگی در انتصابات دخالت نکنید/ ایجاد دودستگی در شأن شما نیست
بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از نماینده مجلس خواست بجای دخالت در انتصابات به وظایف خود بپردازد.

به گزارش شمس، به دنبال موضع گیری‌های اخیر محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و انتقاد از انتصاب رئیس جدید دانشگاه تبریز، بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز طی نامه‌ای سرگشاده به این نماینده از وی خواست با تبعیت از منویات رهبری به انجام وظیفه خود در مجلس پرداخته و به جای نگرانی برای انتصابات دانشگاه، نگران فشار اقتصادی حاضر بر روی مردم باشد.

متن این نامه به این شرح می‌باشد:

بسمه تعالی

یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکلّ فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنائی را من کاری ندارم امّا به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرائی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرائی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال اینها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود. ( بیانات امام خامنه­ای ۰۶/۰۳/۱۴۰۰)

جناب آقای دکتر محمد حسین فرهنگی نماینده محترم تبریز اسکو و آذرشهر

در مجلس شورای اسلامی

با احترام:

سخنرانی شما در نطق میان دستور مورخه ۲۳/۰۸/۱۴۰۰ و اعتراض شما مبنی بر انتصاب رئیس جدید دانشگاه تبریز توسط دولت، موجب شگفتی است. نمی­دانیم دلیل یا هدف شما از وارد کردن اتهام به رئیس جدید دانشگاه تبریز، چیست؟ هر چه باشد بر خلاف نظر رهبری است و ورود شما به چنین مسأله‌­ای با علم به نظر صریح رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب­ها، شائبه­ های حمایت از جریان یا نفر خاص، و فشار به دولت برای تغییر ریاست دانشگاه را فراهم می­‌کند. و از همه شگفت­ تر این­که، در نطق‌تان از طرف جریان انقلابی و دانشجویان بسیجی سخن گفته­ اید و نگرانی خودتان را به نام دانشجویان بسیجی عنوان کرده ­اید، موضوعی که محلی از اعراب ندارد. پیشنهاد می‌شود جنابعالی هم با التزام به نظر رهبری، مسأله‌ی انتخاب و نصب رئیس دانشگاه را به مبادی مربوطه محول نمایید و از دخالت در این امر خودداری کنید. بی­ تردید بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با روحیه­ ی انقلابی و نصب­ العین قرار دادن منویات رهبری و با عنایت به اهداف تشکلی، آماده­‌ی همکاری با ریاست محترم دانشگاه می­‌باشد.

چنین اظهار نظرهایی از طرف یک نماینده­‌ی مجلس و ایجاد دو دستگی میان کارگزاران دانشگاه و تشکل­‌های دانشجویی دور از شأن یک نماینده­‌ی مجلس است و به جنابعالی توصیه می­‌کنیم بیش از این­که نگران انتصابات دانشگاه باشید، نگران گرانی­‌ها و ناهماهنگی‌هایی باشید که موجب فشار اقتصادی بر مردم شده است و بیم آن می­‌رود که تبعات فرهنگی جبران­ ناپذیری را برای مردم و انقلاب به بار آورد.

والسلام علی من التبع الهدی

محمدرضا سبزی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز