۶۵۶ نفر در حوادث رانندگی در آذربایجان‌شرقی جان باختند
۶۵۶ نفر در حوادث رانندگی در آذربایجان‌شرقی جان باختند
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از جان باختن ۶۵۶ نفر در حوادث رانندگی در هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش شمس، علی صفایی‌فرد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در ۸ ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ۶۵۶ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها ۶۸۰ نفر بوده حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۵۲۴ نفر مرد و ۱۳۲ نفر زن بودند.

صفائی‌ فرد افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۴۳۳ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۴۴ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۰ نفر در جاده های خارج از استان و ۱۱ نفر نامعلوم و سایر راهها گزارش شده است.

وی همچنین گفت: در طی مدت مذکور ۲۷ نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۳۲ نفرنیز با فاصله بیش از ۳۰ روز اززمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در آبان ماه امسال ۷۲ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۲ نفر بود تفاوتی نکرده است.

صفائی فرد گفت: بیشترین فوتی ها در طی ۸ ماهه اول امسال مربوط به خرداد ماه با ۹۴ نفر و کمترین آن در فروردین با ۵۳ نفر است.

وی همچنین گفت: با توجه به آمارهای موجود بیشترین مرگ و میر در اثر تصادفات برون شهری به ترتیب مربوط به شهرستان‌های میانه با ۵۹ نفر، تبریز با ۵۲ نفر و مرند با ۴۶ نفر می باشد.

صفائی فرد افزود: بیشترین تعداد تلفات درون شهری در طی همین مدت به ترتیب مربوط به شهرستان‌های تبریز با ۶۹ نفر، مراغه با ۱۳ نفر و اهر با ۱۰ نفر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۷ در استان ۹۱۸ نفر بود که از این تعداد ۱۷۳ نفر زن و ۷۴۵ نفر مرد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی افزود: مصدومان این حوادث نیز درسال گذشته ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر گزارش شده است.