۹۱۷ پروژه در حوزه‌های مختلف فناوری و ارتباطات آذربایجان‌شرقی افتتاح شده است
۹۱۷ پروژه در حوزه‌های مختلف فناوری و ارتباطات آذربایجان‌شرقی افتتاح شده است
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: طی یک سال گذشته ۹۱۷ پروژه در حوزه‌های مختلف فناوری و ارتباطات استان افتتاح شده است.

به گزارش شمس، محمد فرزاد، روز شنبه، پنجم شهریورماه، در مراسم افتتاح این طرح ها با بیان اینکه طی یک سال اخیر تعداد ۹۱۷ عنوان پروژه در حوزه های مختلف فناوری و ارتباطات استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، گفت: این میزان طرح در سطح کشور قابل توجه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون از جمعیت ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی تعداد یک میلیون و ۵۸۷ هزار و ۴۴۹ نفر دارای تلفن ثابت هستند، اظهار داشت: این آمار بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود که در سطح کشور بین رده های ۵ تا ۶ قرار داریم.

وی تعداد مشترکان تلفن همراه در آذربایجان شرقی را ۶ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۷۴۴ نفر اعلام کرد که ۱۶۲ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

فرزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۹۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی که ۹۶ درصد مجموع روستاهای استان را شامل می شود، دارای تلفن ثابت است، ادامه داد: تعداد روستاهایی که امکان استفاده تلفن همراه وجود دارد یکهزار و ۵۸۶ روستا می باشد که ۷۸ درصد کل روستاهای آذربایجان شرقی را تشکیل می دهد.

به گفته وی تلاش می شود تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی که ۲ هزار و ۲۰ روستا را شامل می شود، بدون اینترنت نماند.

فرزاد تعداد روستاهای دارای اینترنت آذربایجان شرقی را یکهزار و ۶۲۶ روستا اعلام کرد که ۸۰ درصد مجموع روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تشکیل می دهد.

وی متوسط رشد یک ساله پوشش اینترنت روستایی استان را بیش از ۶ درصد اعلام و اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای برقراری اینترنت تعداد ۳۷۶ روستا طی یک سال آینده اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام /