۸ پروژه کانال‌کشی و شبکه دفع سیلاب در دهه فجر افتتاح می شود
۸ پروژه کانال‌کشی و شبکه دفع سیلاب در دهه فجر افتتاح می شود
۸ پروژه کانال‌کشی و شبکه دفع سیلاب به منظور پیشگیری از معضل آب‌گرفتگی وتجمع آب‌های سطحی در ایام‌الله دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش شمس، آب‌های سطحی در در فصول بارشی سال، یکی از معضلاتی است که مدیریت شهری همه ساله با آن سر و کار دارد. جلوگیری از تجمع آب و هدایت آب‌های سطحی به سمت کانال‌ها و مسیل‌های از پیش تعیین شده، علاوه بر شسشتوی خیابان ها، مانع آسیب جدی به اموال عمومی شهر و به ویژه شهروندان می شود.

مدیریت شهری تبریز در این راستا، پروژه‌های متعدد کانال‌کشی و شبکه دفع آب‌های سطحی و کنترل سیلاب را طراحی و اجرا کرده است که در دهه فجر امسال به افتتاح می ‌رسد.

در منطقه یک شهرداری تبریز، احداث کانال سرپوشیده در ضلع شمالی چایکنار به طول ۶۰۰ مترو با اعتبار ۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده و آماده افتتاح است. همچنین احداث کانال شمعچیان در این منطقه، به طول ۳۵۰ متر و با اعتبار ۲  میلیارد ریال نیز به اتمام رسیده و طی چند روز آینده افتتاح می شود. در نهایت کار احداث کانال سرپوشیده کوچه حسن به طول ۵۰۰ متر و با اعبار ۳  میلیارد به پایان رسیده است و همراه با دیگر پروژه‌های شهری این منطقه در دهه فجر افتتاح می‌شود.

در منطقه دو شهرداری تبریز، با توجه به بافت حاشیه‌ای ساری زمی و احتمال تجمع آب و تشکیل سیلاب، پروژه احداث کانال و شبکه دفع آب‌های سطحی ساری زمی، مقابل میدان پلیس با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال به اتمام رسیده و در چند روز آینده افتتاح می شود. همچنین احداث کانال سنگی شبکه دفع آب‌های سطحی و کنترل سیلاب‌ها در کوی سهند با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال در شرف افتتاح است.

منطقه ۴ شهرداری تبریز با آن بافت قدیمی خود و با توجه به معضل قدیمی آبگرفتگی‌های متعدد در سطح  منطقه، شاهد تقویت کانال‌های سابق و احداث دو کانال جدید است که طی ایام دهه فجر افتتاح می شود. با افتتاح  کانال اطلس با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و کانال  میدان آذربایجان با اعتبار نزدیک به ۵ میلیارد ریال، هدایت آب‌های سطحی مسیر بالادست اتوبان پاسداران تسهیل، و معضل تجمع آب‌های سطحی در محدوده میدان آذربایجان رفع می شود.

منطقه ۸ شهرداری تبریز با توجه به اینکه در بافت تاریخی تبریز قرار دارد و بیش از سایر مناطق در معرض دید گردشگران می‌باشد،  اهمیت ویژه‌ای در حوزه کانال‌کشی و هدایت آبهای سطحی دارد. در این راستا، کانال‌های افتتاح شده در این منطقه، هر از گاهی، بهسازی می ‌شوند که کار بهسازی این کانال تا ایام دهه فجر به اتمام می‌رسد و همزمان با دیگر پروژه‌های شهری افتتاح می شود.