۷ شهر آذربایجان‌شرقی همچنان در تنش آبی/ ۳۹ معدن راکد استان فعال شدند
۷ شهر آذربایجان‌شرقی همچنان در تنش آبی/ ۳۹ معدن راکد استان فعال شدند
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعداد شهرهایی که دچار تنش آبی بودند، از ۱۵ شهر به ۷ شهر کاهش یافته است، گفت: قطعی آب در این شهرها نیز به کمترین ساعت ممکن در روز محدود شده است.

به گزارش شمس، عابدین خرّم، روز سه شنبه، ۱۱ مردادماه، در نشست ائمه جمعه و فرمانداران استان، اظهار کرد: امسال برخلاف سال قبل، قطعی برق و آب در بخش خانگی تقریباً صفر بود و در بخش صنعت هم به حداقل رسید.

وی درخصوص وضعیت منابع آبی استان نیز گفت: تا پایان امسال با اجرای شبکه‌های پایاب سدها، ۱۶ هزار هکتار به وسعت اراضی زیر کشت استان افزوده می‌شود که بخش خصوصی در این زمینه به خوبی وارد شده و تلاش می‌کنیم که از مشارکت این بخش در تکمیل زنجیره کشت‌وصنعت و اشتغال پایدار در استان به‌طور مطلوب استفاده کنیم.

وی افزود: در حوزه آب شرب روستایی، سال گذشته ۴۵۰ روستا مشکل داشتند که این تعداد، امسال به ۱۵۰ روستا کاهش یافته و تلاش می‌کنیم که با کمک بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، سال آینده هیچ روستایی با مشکل آب شرب نداشته باشیم؛ در حوزه گازرسانی هم ۹۲ درصد روستاهای استان تحت پوشش هستند و در هفته دولت نیز ۱۲۴ روستا از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

خرّم با اشاره به برنامه‌های استان در بخش معدن از جمله ارتقای ارزش افزوده این بخش، گفت: تحقق اهداف این بخش نیازمند مدیریت معارض‌های محلی است که ائمه جمعه در این خصوص نقش مهمی دارند.

وی از فعال شدن ۳۹ معدن راکد، صدور ۴۸ پروانه اکتشاف و ۹۸ مجوز برداشت معادن در استان طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: بخش معدن، در توسعه و پیشرفت استان و معیشت مردم نقش اساسی خواهد داشت و آورده این معادن برای استان را در سال‌های آتی شاهد خواهیم بود.خرّم

وی به پروژه‌های حوزه راه و مسکن هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه راه روستایی و ۱۸ پروژه راه شهری در استان در حال اجرا است که در سال آینده، بخش عمده این پروژه‌ها تکمیل خواهند شد؛ در بخش مسکن و طرح نهضت ملی مسکن نیز به جز سه شهر، در تمامی شهرهای استان زمین دولتی برای متقاضیان پیش‌بینی شده و تلاش می‌کنیم تا سهم استان را که سالانه ۵۰ هزار واحد است، محقق کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از حمایت‌های مشفقانه نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه از مجموعه مدیران اجرایی استان قدردانی کرد و خطاب به فرمانداران، گفت: این حمایت‌ها را که قطعا موجب خیروبرکت خواهد بود، مغتنم بشمارید و ارتباط و تعامل خود را با ایشان تقویت کنید.

وی از امامان جمعه استان هم خواست تا نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی خود را برای کمک به روند کارآمدی دولت، حفظ و تقویت کنند و مطالبه‌گری آگاهانه از دولت را در کنار تبیین مجاهدانه دستاوردهای نظام مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جایگاه نمازهای جمعه به‌عنوان قرارگاه‌های فرهنگی هر شهر، گفت: همه دست‌اندرکاران و مسئولان نظام باید در این قرارگاه سهم و نقش خود را ایفا کنند که اگر این امر تحقق یابد، بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه قابل حل است.

خرّم با بیان این‌که ائمه جمعه محل رجوع و امین مردم هستند، افزود: مسائلی که ائمه جمعه مطرح می‌کنند خواسته‌ها و انتظارات واقعی مردم است و فرمانداران باید ضمن پیگیری جدی این مسائل، سایر مدیران شهرستان را هم به سمت حل آن‌ها هدایت کنند.

وی با اشاره به برپایی میزهای خدمت در محل نمازهای جمعه استان، گفت: این برنامه ابتکاری، یک وسیله ارتباطی خوب بین مردم و مسئولان است که باید از سوی فرمانداران و مسئولان اجرایی استان جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: ائمه جمعه، محور وحدت و انسجام در جامعه هستند و این محوریت باید حفظ شود.

خرّم با تأکید بر وحدت و همدلی فرمانداران و ائمه جمعه استان، گفت: از انتقادهای دلسوزانه و راهگشای ائمه جمعه استقبال می‌کنیم و امیدواریم با تعامل و همراهی ایشان بتوانیم گره‌هایی از مشکلات مردم را باز کنیم و شاهد اتفاقات مبارکی در استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم و آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی و عمرانی استان ارائه کرد و گفت: در بحث مردمی‌سازی یارانه‌ها، ائمه جمعه با تبیین اهداف دولت و تنویر افکار عمومی، کمک بزرگی به پیشبرد اهداف کردند و امروز در سایه اقداماتی که انجام شده، هیچ‌گونه کمبودی از نظر کالاهای اساسی در استان نداریم.

خرّم با بیان این‌که دولت سیزدهم، دولت تحول است و این تحول باید در خدمت به مردم، خود را نشان دهد، افزود: امروز با وجود همه مشکلات اقتصادی و کمبود منابع، همه فعالیت‌های عمرانی استان به مفهوم واقعی فعال است و با تحقق مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، اتفاقات خوبی در توسعه و پیشرفت استان خواهد افتاد.

انتهای پیام /