۷۳ درصد درآمد شهرداری تبریز محقق شد
۷۳ درصد درآمد شهرداری تبریز محقق شد
شهردار تبریز اعلام کرد: تاکنون ۷۳ درصد از مجموع بودجه سالانه این مجموعه محقق شده که ۸۵۴ میلیارد تومان آن از محل عوارض پروانه ساخت بوده است.

به گزارش شمس، عباس رنجبر، شهردار تبریز در جلسه علنی شورای اسلامی‌شهر تبریز، از ساده‌سازی فرمول محاسبه تعرفه عوارض محلی و فهرست بهای خدمات در تدوین تعرفه سال آینده خبر داد و اظهار داشت: در بحث درآمدهای پایدار، زمانی ما عوارض یک درصد فروش از کارخانه‌ها می‌گرفتیم و شهرداری کارشناسانی در این خصوص داشت، اما الان چندین سال است که این مبلغ تحت عنوان ارزش‌افزوده تجمیع شده و دولت اطلاعات دقیق از میزان درآمد خود از این ناحیه ارائه نمی‌کند.

به گفته وی پارسال دولت به تعهد پرداخت ۳ درصدی سهم شهرداری‌ها از درآمد ۱۲۰ هزارمیلیارد تومانی مالیات عمل نکرده است.

رنجبر با بیان اینکه شهرداری اگر از نظر نیروی انسانی هزینه جاری زیادی دارد، اما دستگاهی خدماتی است که خدماتی از قبیل تنظیف، آسفالت، فضای سبز ارائه می‌دهد، یادآور شد: شهرداری به نوعی درآمد خود را به مردم باز می‌گرداند و باید درآمد شهرداری از سهم دولتی مشخص شود تا فشاری به مردم وارد نشود.

وی گفت: عوارض پروانه در خیابان زعفرانیه ۲۰۰ هزار تومان برای هر مترمربع است اما هر مترمربع آپارتمان در این محله بالغ بر۲۰ میلیون تومان است که این به معنی اخذ تنها یک درصد ارزش آن به عنوان عوارض است که با ادامه این روند درآمدهای شهرداری کاهش می‌یابد.

رنجبر با اشاره به اینکه در بافت‌های فرسوده شهر تبریز پروانه رایگان ارائه می‌دهیم، افزود: پیشتر قرار بود اعمال تخفیف ۵۰ درصدی را دولت پرداخت کند، اما هم اکنون ۱۰۰ درصد آن بر عهده شهرداری گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که حتی هزینه تجهیزات پلیس راهنمایی و رانندگی را هم بر عهده شهرداری گذاشته‌اند و می‌خواستند آب و فاضلاب را نیز بر عهده شهرداری‌ها بگذارند که در سال جاری مخالفت شد.

شهردار تبریز با بیان اینکه خروجی تعرفه عوارض برگشت به مردم است، گفت: بودجه هزینه‌ای شهرداری تبریز عین درآمدها حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/