۶۳۹ نفر قربانی سوانح رانندگی در آذربایجان‌شرقی شدند
۶۳۹ نفر قربانی سوانح رانندگی در آذربایجان‌شرقی شدند
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در مدت سپری شده از امسال ۶۳۹ نفر به علت فوت ناشی از تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شدند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شمس؛ علی صفایی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۵۰۶ نفر مرد و ۱۳۳ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب ۱۰ و ۸۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰نفر از این آمار درخارج از استان، ۲۲ نفر در حوادث غیر ترافیکی (موارد غیرترافیکی) و ۱۲ نفر نیز به فاصله بیش از یک ماه از تاریخ تصادف جان باختند.

صفائی فرد اظهار کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۴۵۱ فوتی در جاده‌‌‌های برون شهری و روستایی، ۱۵۸ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۰ نفر در جاده‌‌‌های خارج از استان و ۲۰ نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است.

وی گفت: در آبان ماه امسال ۸۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته و ۶۴ نفر از آنان مرد و ۱۹ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی افزود: در هشت ماه امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۱۱ هزار و ۲۲۲ نفر بوده که از این تعداد ۸ هزار و ۳۵۶ نفر مرد و ۲ هزار و ۸۶۶ نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۱۰ هزار و ۲۵۷ نفر گزارش شده بود، حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

صفایی فرد خاطرنشان کرد: تنها ماه گذشته یک هزار و ۴۰۰ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک هزار و ۹۴ نفر بود، حدود ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اسس این گزارش، در سال گذشته بر اثر سوانح رانندگی در استان ۷۱۵ نفر جان باختند و ۱۴ هزار و ۲۵ نفر نیز مصدوم شدند.

انتهای پیام /