۵۲ طرح کشاورزی آذربایجان‌شرقی آماده بهره برداری است
۵۲ طرح کشاورزی آذربایجان‌شرقی آماده بهره برداری است
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۵۲ طرح کشاورزی هم‌زمان با هفته دولت در مناطق مختلف استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش شمس، اکبر فتحی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: برای اجرای این طرحها در مجموع بیش از ۴ هزار و ۸۵۷ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی چهار طرح کشاورزی نیز در این هفته در استان آغاز می شود افزود: برای اجرای این طرحها هم ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: طرح‌هایی که در هفته دولت امسال در بخش کشاورزی ۱۸ شهرستان استان افتتاح یا گکنگ زنی می شود ۲۴ طرح به زیر بخش آب‌وخاک، ۱۳ طرح به صنایع تبدیلی، هفت طرح به بخش باغبانی، یک طرح به زیربخش شهرک های کشاورزی، ۹ طرح به دام و طیور و دو طرح به زیربخش امور عشایر مربوط است.وی افزود: این طرح‌ها از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با ایجاد اشتغال پایدار برای یک هزار و ۱۷۴ نفر و اشتغال غیرمستقیم و تثبیت اشتغال برای ۵ هزار و ۱۵۵ نفر در سال و تعداد خانوارهای بهره‌بردار از این طرح‌ها ۳ هزار و ۷۰۷ خانوار است.

وی به برخی از ابرپروژه‌های قابل ‌افتتاح مهم و مؤثر در توسعه اقتصادی بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: شبکه های فرعی ۳ و ۴آبیاری و زهکشی پایاب سدهای آیدوغموش و خداآفرین، سردخانه ذخیره‌سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه با ظرفیت ۳ هزار تن در مراغه، کشتارگاه دام بزرگ با ظرفیت ۷ هزار و ۵۰۰ تن در شهرستان میانه، تولید خوراک دام و طیور با ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ تن در شهرستان عجب‌شیر، کارخانه تولید و بسته‌بندی عسل، مربا و مارمالاد با ظرفیت یک هزار و ۶۰ تن در شبستر، واحد بسته‌بندی خشکبار و بسته‌بندی انواع گوشت قرمز و سفید با ظرفیت ۵۲۰ تن در شهرستان بناب و شهرک گلخانه ای عجب شیر از مهمترین این طرح هاست.