۵۰ کلبه کتاب در مجتمع‌های مسکونی احداث شده است
۵۰ کلبه کتاب در مجتمع‌های مسکونی احداث شده است
شهین‌باهر از اقدامات مهم انجام شده از جانب شهرداری تبریز در ترویج کتابخوانی که یکی از آن‌ها احداث ۵۰ کلبه کتاب در مجتمع های مسکونی است، خبر داد.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر با اشاره به ضرورت اولویت بندی در حوزه کتاب، اظهار داشت: اقدامات ما باید در راستای جلب حضور فعال افراد در کتابخانه های شهر باشد؛ البته در حال حاضر شیوع ویروس کرونا این امکان را گرفته و سعی ما ایجاد بستر کتابخوانی در خانه یا فضای مجازی است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: امروز در خانه برخی از شهروندان، فضایی برای کتابخوانی وجود ندارد و در همین راستا سعی ما  احداث کتابخانه و قرائت خانه در مناطق کم برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز در مناطق کم برخوردار دو کتابخانه در دست احداث دارد، افزود: ۱۲ مکان جدید و با پروانه ساخت رایگان، در اختیار خیران قرار می‌دهیم تا اقدام به احداث کتابخانه کنند.

شهین‌باهر تعداد کتابخانه تحت مدیریت شهرداری را ۲۹ کتابخانه عنوان کرده و ادامه داد: از نهاد کتابخانه های عمومی می خواهیم خیرین کتابخانه‌ ساز را به ما معرفی کند تا زمین برای ساخت کتابخانه در اختیارشان قرار دهیم.

شهردار تبریز با اشاره به پویش «در خانه بخوانیم» تصریح کرد: شهرداری تبریزز مسابقه کتابخوانی را در دوران کرونا برگزار کرد که خوشبختانه استقبال خوبی از این رویداد شد. امیدوارم که دست در دست هم، بتوانیم بیش از پیش کتاب و کتابخوانی را توسعه دهیم.